1

Onderwerp: geen zoete vulling

Ik ben op zoek naar een vulling die niet zoet en machtig is.
Het fondant is al zoet zat en de botercreme die ik alleen aan de zijkanten smeer wordt ook al machtig gevonden.

Wat is een lekkere frisse, maar makkelijk te maken vulling, en ook toegankelijk voor kinderen?

Nog een vraagje: Als ik bijvoorbeeld slagroom in de taart verwerk, evt. met stukjes fruit (mandarijn ofzo) dan neem ik aan dat ik de taart maar een dag van te voren kan maken?

Ojee wat een vragen....sorry....

Mecheline

2

Re: geen zoete vulling

Geen probleem hoor je vragen. Een lekkere vulling is citroenkwartaart vullin gvan Mona. Dat is zo'n kant en klare puddingmousse en zo'n puddingvorm.
Heerlijk zurig en een perfecte combi bij het zoete.

Als je slagroom gebruik zou ik hem zelf inderdaad een dag vantevoren maken.
Maar misschien dat ik het best wel aan zou durven om hem twee dagen vantevoren maken. Wel in de koelkast bewaren natuurlijk!
Ik doe het met banketbakkersroom wel, dus waarom slagroom dan niet?
Spreek met slagroom niet uit ervaring dus hopelijk kan iemand anders je nog helpen.

3

Met slagroom is het juist zo dat je het het best kunt eten op de dag dat je het gemaakt hebt, twee dagen slagroom bewaren zou ik niet doen.

Ik smeer zelf heel weinig af aan de buitenkant, net genoeg om evt. oneffenheden weg te smeren en evt. kun je dan nog wat citroenaroma door de botecr

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Voor een frisse vulling gebruik ik vaak slagroom met stukjes ananas. Heerlijk!
En hier helemaal favoriet, mag er bijna niets anders meer in doen. Ik maak elke taart altijd de dag van te voren, eigenlijk nooit eerder.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

5 Laatst bewerkt door catherine (27-12-2007 09:58)

voor een frisse vulling kies ik voor mascarpone (vette italiaanse kaas dat ze in tiramisu verwerken), daar dan een beetje vanillesuiker onder en framboosjes in, die zijn ook zuur van smaak, dus helemaal niet zoet.

citroenvulling is ook altijd een oplossing.

ik maak ook altijd een taart de dag ervoor, maar als ik er

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

6

monchou vulling met alleen een zakje vanillesuiker erdoor en een laagje kersenvlaaivulling is ook niet zo zoet.

7

Wat een lekkere dingen allemaal. Ik denk dat die citroen kwarktaart vulling voor deze taart mijn keuze wordt, gewoon te koop in de supermarkt, babs??

Dat wordt dus laag 1 (hoewel die slagroom-ananas ook heeeeeel lekker klinkt...., even mijn man vragen wat hij lekker zal vinden...

En wat is er dan lekker bij om een 2e laag te doen? Het wordt een barbie taart, dus daar kunnen vast wel 2 lagen in...

En is iemand bekend met de botercreme...kan je daar ook vloeibare boter voor gebruiken? De vorige keer vond ik dat ik nog steeds stukjes boter proefde...
Heeft iemand hier ervaring mee?

Oeps, weer zoveel vragen, maar jullie zijn ook zo aardig om ze allemaal te beantwoorden. Ik moet ook nog zoveel leren!!

Mecheline

8

botercreme moet je goed mixen, zeker 10 minuten, als je nog steeds stukjes boter proeft is het niet goed gemixt (af en toe alles wat aan de randen zit geplakt even eraf halen en weer in het midden mikken)
Vloeibare boter is geen optie, daar kan je niet echt oneffenheden mee wegstrijken en stijft ook niet op.

Alles goed???? nee 3 fout

9

geen vloeibare boter! je boter 10 seconden laten smelten in de magnetron zodat je er gemakkelijk je vinger in kan duwen, en dan de mixer in tot hij witter van kleur wordt, eventueel een beetje poedersuiker er bij in tijdens het mixen.

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

10 Laatst bewerkt door lune (27-12-2007 11:20)

ik heb net even een hap slagroom getest, restje van de taart die ik zaterdagavond gemaakt heb, dus staat al vanaf zaterdagavond in de koelkast in een afgesloten bakje met de bedoeling m boven op een kersttoetje te mikken (oeps vergeten) en hij smaakt nog prima en is ook nog goed stijf

en ja de citroenkwarkdinges staat gewoon in de supermakrt, maar meestal tussen de puddingen (je weet wel, griesmeelpudding met bessensap etc) en niet tussen de kwark

11

oh jee, ik heb net even gegoogeld, slagroom is 3 dagen houdbaar, dus dat had ik al dinsdagavond op moeten eten.........mmmm, jullie horen het wel als ik ziekteverschijnselen krijg