1

Onderwerp: Icing en ik zijn geen vrienden

Ik heb het boek van P.P.
Ik heb icing.
Ik heb de goede spuitmondjes/bloemnagel etc.
Ik wil bloemetjes...............

Ik krijg vormeloze klonten icing :S

Ik heb er water bijgegooid, dan lopen de bloemetjes uit tot een plakaat.
Ik heb er poedersuiker bijgegooid, dan krijg ik dikke vormeloze klont

Kortom, geen vorm in te krijgen dus ik heb maar vlinders gespoten, dat lukt me nog wel een beetje.

Goede voornemens: DRINGENS EEN WORKSHOP SPUITEN VOLGEN IN HET NIEUWE JAAR (slank word ik toch niet met deze hobby :D)

Alles goed???? nee 3 fout

2

Re: Icing en ik zijn geen vrienden

Heb je de juiste hoeveelheden gebruikt? Ik gebruik altijd 500 gram suikerbakkerspoeder, 10 gram eiwitpoeder en 60 ml water. Ca 5 tot 10 minuten mixen op de hoogste stand. Hier kan ik goede bloemetjes en andere dingen mee spuiten. Enne een workshopje is natuurlijk altijd leuk

Succes met je volgende poging!

3

Al je je icing goed stevig maakt...dus dat je echt een beetje moeite moet doen om het je zak uit geperst te krijgen dan moet het echt lukken hoor !
Misschien zijn ze niet meteen de mooiste maar vormloos zijn ze dan echt niet.

Misschien moet je er even een foto van maken dan kunnen de deskundigen hier wel zien wat je anders kunt doen...)zet op de foto dan ook even het spuitmondje erbij of het nummer)

4

nnicole1234 schreef:

Al je je icing goed stevig maakt...dus dat je echt een beetje moeite moet doen om het je zak uit geperst te krijgen dan moet het echt lukken hoor !
Misschien zijn ze niet meteen de mooiste maar vormloos zijn ze dan echt niet.

Misschien moet je er even een foto van maken dan kunnen de deskundigen hier wel zien wat je anders kunt doen...)zet op de foto dan ook even het spuitmondje erbij of het nummer)

spuitmondje was 104 en een foto van de klonten is helaas niet mogelijk..........de vormeloze plakaten lagen vanochtend namelijk als een stapeltje (had alle bakpapiertjes op elkaar geplakt met de klonten icing) op tafel............totdat de kinderen ze ontdekte (die hebben dus ontbeten met icing :lol: :D )

5

Carla schreef:

Heb je de juiste hoeveelheden gebruikt? Ik gebruik altijd 500 gram suikerbakkerspoeder, 10 gram eiwitpoeder en 60 ml water. Ca 5 tot 10 minuten mixen op de hoogste stand. Hier kan ik goede bloemetjes en andere dingen mee spuiten. Enne een workshopje is natuurlijk altijd leuk

Dat recept heb ik ook gebruikt, heb alleen in de laagste stand gemixt, misschien was dat het, en ik had het al 3 dagen geleden klaargemaakt, ach ik weet het ook niet.

En er staan nog een heleboel workshops op mijn lijstje: things to do someday (this year???)

6

een schrale troost: ik ben n

7

Ik had ook vormeloze klonten. Nu niet meer, na een workshop. Ik vind zelf dat het via een plaatje en tekst best moeilijk te leren is, ik moet het zien, niet lezen.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

8

ik vind icing het moeilijkste onderdeel van taartdecoratie, heb ooit eens 60 margrieten moeten spuiten, wel, vanaf margriet nummer 55 begon het goed te gaan.

Je moet 10 minuten heel traag mixen, elke keer je er wat poedersuiker bijdoet hem zeven, en water doe je er druppel per druppel bij. 't is even zoeken maar na veel oefenen kom je er wel.

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

9

Carla schreef:

Sorry sorry sorry ik had geschreven hoogste maar het moet natuurlijk de laagste stand zijn!!!!!!

10

ik kan me ook bij je aansluiten. Zelfs vlinders zien er nog niet uit als ik ze heb gespoten... Ik heb voor de kerst een grote bak icing gemaakt. Mijn goede voornemen voor 2008: leren spuiten!!! :D

groetjes Crystal
Mijn taarten zien? -->Crystal's creaties

11 Laatst bewerkt door Pooh (27-12-2007 18:33)

Laagste stand? Ik doe hoogste stand, maar dat is met icing mix, misschien is dat anders. Werkt wel perfect hier.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

hoi dames,

ik mix op de laagste stand dan behoud de icing zijn elasticiteit.
en de icing moet zo dik zijn dat je echt flink moet knijpen om het uit de spuitmondjes te krijgen.

yvette, ik ben blij te horen dat je nu geen vormeloze plakken hebt, heeft de workshop toch nut gehad en was het niet alleen gezellig

gr monica
En mijn website is in de lucht www.monicake.nl