1

Onderwerp: Beetje spoed...bewaren taart

Ik heb net een fondant taart af die in de koelkast moet i.v.m. slagroomvulling.
Kan ik die ook in een glazen stolp in de koelkast zetten?
Zo nee, dan liever in een doos zeker?

Kan het ook onder huishoudfolie?

Liefs Martinique
Verslaafd aan taarten maken sinds December 2007

2

Re: Beetje spoed...bewaren taart

Het ligt er aan. Sommigen halen allemaal toeren uit om die taart niet te laten zweten in de koelkast. Ik mik hem er zo in en hij komt er gewoon goed weer uit. Zorg er anders voor dat er zo min mogelijk vocht/condens op kan komen.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3

Doe jij er niets overheen? En waar staat ie in de koelkast? Bovenin of onderin of zou dat geen verschil maken...

Liefs Martinique

4

Een kartonnen taartdoos werkt goed omdat de boel dan kan ademen. Dan wordt de boel niet zo nat. Ik heb nooit natte taarten uit de koelkast. Wel uit de vriezer maar dat is natuurlijk een ander verhaal (en ook dat los je simpel weer op).

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

5

Bij mij staat hij ook in een kartonnen taartdoos in de koelkast,de stand van mijn koelkast staat op 3 dus niet heel erg koud en mijn taart zweet niet !!!

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

6

Mijne gaat ook altijd zonder iets de koelkast in (zeker met geboetseerde dingen erop, dat past niet) maareh...buiten is het ook koud genoeg zou ik denken dus een schuur past hij ook wel in (ik heb mijn taart gister op 23:45 nog afgeleverd bij de buren (= oom en tante) omdat mijn koelkast vol met kerstvoer zat, bij de ontvanger ook dus) (wel gek wordt er gebeld zolaat alle sloten van de deur, wie is daar.....de warme bakker :lol: )

Alles goed???? nee 3 fout

7

lune schreef:

Mijne gaat ook altijd zonder iets de koelkast in (zeker met geboetseerde dingen erop, dat past niet) maareh...buiten is het ook koud genoeg zou ik denken dus een schuur past hij ook wel in (ik heb mijn taart gister op 23:45 nog afgeleverd bij de buren (= oom en tante) omdat mijn koelkast vol met kerstvoer zat, bij de ontvanger ook dus) (wel gek wordt er gebeld zolaat alle sloten van de deur, wie is daar.....de warme bakker :lol: )

Ik zou ook raar kijken hoor als de bel om 23.45 nog ging whahaha, maar als ik zag waarom zou ik de deur meteen opendoen;-)

Liefs Martinique

8

Ik heb het trouwens als volgt opgelost. Ik heb hem op de een glazen taartzetter (hoe heet zoiets???) gezet, de stolp paste er niet meer overheen. Ik heb er dus losjes huishoudfolie overgelegd en de taart ziet er nog steeds super uit. Ik haal hem er zo uit, want het is een kado voor iemand.

Liefs Martinique

9

Carin schreef:

Een kartonnen taartdoos werkt goed omdat de boel dan kan ademen. Dan wordt de boel niet zo nat. Ik heb nooit natte taarten uit de koelkast. Wel uit de vriezer maar dat is natuurlijk een ander verhaal (en ook dat los je simpel weer op).

Carin hoe los je dat simpel weer op dan?????

10

Doe er anders even een stukje keukenrol erbij, mocht er vocht opkomen kan dan opgenomen worden door het papier.
Ik ben zelf altijd heel makkelijk en heb nooit ergens last van.

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!