1

Onderwerp: Spoed !!!! Etiket van de botercreme van de webshop mix !!!!!!

Hoi,

Helemaal stom van me, ik heb per ongeluk het etiket van de botercreme weg gegooid maar nu wil ik even weten hoeveel water en hoeveel gram mix je nodig hebt om het te maken.

groetjes,

Manika

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

2

Re: Spoed !!!! Etiket van de botercreme van de webshop mix !!!!!!

100 gram Bakkersuikerpoeder (gezeeft), 100 gram mix, 200 ml Water
Volgens mij is dat het!

Groetjes Wendy

3

Dat klopt. Weet het uit m'n hoofd.
De suikerbakkerspoeder zeef ik overigens nooit hoor.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

4

en ik gebruik altijd gewone suiker i.p.v. suikerbakkerspoeder, iets minder zoet. Op onze site (felicitaartjes) kan je onder schema's ook de hoeveelheden per taartvorm vinden !

Groetjes, Wietske
Al mijn foto's zijn te zien op http://felicitaartjes-wietske.mijnalbums.nl/

5

Bedoel je kristalsuiker? Of extra fijne ofzo?

Groetjes, Carin

6

Hoi Manika,

Dat had ik laatst ook...Dus heb het recept in het receptendeel van de site is opgenomen!

http://www.deleukstetaarten.nl/index.ph … _%28mix%29

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

7

Ik gebruik dus de gewone kristalsuiker, helemaal geen speciale :D

Groetjes, Wietske
Al mijn foto's zijn te zien op http://felicitaartjes-wietske.mijnalbums.nl/

8 Laatst bewerkt door manika (22-12-2007 11:17)

Jozien schreef:

Hoi Manika,

Dat had ik laatst ook...Dus heb het recept in het receptendeel van de site is opgenomen!

http://www.deleukstetaarten.nl/index.ph … _%28mix%29

Groetjes, Jozien.

Ik heb een vraag, aangezien ik die mix tot nu toe 1 x had gebruikt en het een hele poos geleden is, snap ik het volgende niet : moet er nou wel boter bij of niet ? Want als je op dat recept van de link komt, staat er nog dat er boter bij moet, en Carin en Yinlissa praten niet over boter !!!!!! Wat is het nou ??? :o

Ik was van plan voor mijn eigen kersttaart eens de mix te gebruiken als vulling met combi van grandberry compot :9

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

9

Wel boter hoor. Eerst de mix aanmaken met water en poedersuiker, uurtje laten staan, intussen de boter romig mixen en dan rustig aan de mix erdoorheen mixen. (Snap je het nog??)

10

en het water vervangen (of een deel) door allerlei andere vloeistoffen vind ik het voordeel van de mix, ik heb nu likeur er door gedaan of vruchtensappen.............

11

Kaatje Koek schreef:

Wel boter hoor. Eerst de mix aanmaken met water en poedersuiker, uurtje laten staan, intussen de boter romig mixen en dan rustig aan de mix erdoorheen mixen. (Snap je het nog??)

Oh ja er gaat weer een lichtje bij mij branden :lol: Ik maak nooit vulling met boter eigenlijk, maar ik had het laatst op cursus bij Inge en een x bij Carin gegeten en vond het eigenlijk erg  lekker :9 Dus nu dacht ik laat ik voor mijn eigen kersttaart iets nieuws proberen.

Bedankt voor jullie adviezen !!!!!

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

12

manika schreef:
Kaatje Koek schreef:

Oh ja er gaat weer een lichtje bij mij branden :lol: Ik maak nooit vulling met boter eigenlijk, maar ik had het laatst op cursus bij Inge en een x bij Carin gegeten en vond het eigenlijk erg  lekker :9 Dus nu dacht ik laat ik voor mijn eigen kersttaart iets nieuws proberen.

Bedankt voor jullie adviezen !!!!!

Wat je bij mij hebt gegeten was onze favovulling: bokkepootjescreme (van de mix dus), kersenjam, kersen, amarenen en lemon curd.

En onlangs heb ik ontdekt dat het erg lekker :D is om het water te vervangen door witte Canei :shhh:

Groetjes, Carin

13

Oh ja ik vergeet nog: vullingen met "gewone" botercreme zijn niet te vergelijken! Veel minder lekker. Ik vind de botercreme van de mix veel geschikter als vullingbasis.

Groetjes, Carin

14

Carin, volgens mij hoor je op een forum van de AA thuis :D eerst al die champagnecreme waar je van bleef proeven, nou weer alchol door de botercreme...........

Alles goed???? nee 3 fout

15

Dat was dezelfde creme hoor :lol:

Groetjes, Carin

16

Carin schreef:

Oh ja ik vergeet nog: vullingen met "gewone" botercreme zijn niet te vergelijken! Veel minder lekker. Ik vind de botercreme van de mix veel geschikter als vullingbasis.

Vind ik ook vulling van "gewone" botercreme dat die niet zo lekker is, door de mix van de webshop wordt het lekker smeuig,Nou ik ga het maandag maken,horen jullie dinsdag wel hoe het heeft gesmaakt.

En Carin jouw taart was echt jammie :9 hmmm.

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

17 Laatst bewerkt door manika (25-12-2007 23:30)

Oh wat is dat  :9 lekker zeg als vulling. Heerlijk met de grand Berry compot. Het was erg in de smaak gevallen, het smaakte zelfs meer voor nog een stukje :lol: Maar helaas ;)

Ik ga er nu veeeel vaker mee werken met de mix, misschien voortaan eerst laag banketbakkersroom en daar nog een laag met de botercreme mix combi met een compot of jam. Echt heeeerlijk was het.

Was het maar morgen, dan weer een stukje van de taart :lol:

Ik zit :think: misschien dat ik mijn moeder kan overhalen, om inplaats van oliebollen een taartje te nemen en dan weer met de mix maar dan op de manier van Carin om water te vervangen door champange !!!!

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl