1

Onderwerp: ganache opkloppen

Hoi allemaal, vraagje # zoveel over ganache, sorry hoor, ik heb gezocht maar kan niet de precieze antwoorden vinden.
Als je ganache wilt opkloppen om het als vulling te gebruiken, moet het dan 'gewoon' afgekoeld zijn, of koelkast-koud? En wordt het met opkloppen zo romig als slagroom, of lijkt het meer op chocoladepasta die je op brood smeert (of nog wat anders...)?

Alvast bedankt!

2

Re: ganache opkloppen

het lijkt op chocopasta, iets vloeibaarder. je klopt het niet op, je kookt room, doet daar je chocola in en dan met een garde roeren. laten afkoelen en over je taart gieten, en soms een tweede keer, als de eerste laag afgekoeld is.

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

3

catherine schreef:

... je klopt het niet op, je kookt room, doet daar je chocola in en dan met een garde roeren. laten afkoelen en over je taart gieten, en soms een tweede keer, als de eerste laag afgekoeld is.

Ik denk dat Risly het wil gebruiken als vulling toch? Dan moet/kun je m inderdaad opkloppen. Volgens mij moet hij dan eerst koelkastkoud zijn, maar heb het zelf nog nooit gedaan dus ben ik niet zeker....

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

4

Ik weet niet of het lukt maar ik heb hier gelezen over ganache opkloppen:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … hp?id=5922

groetjes, MJ

5

Ik heb vorige week ook ganache opgeklopt. Eerst dus slagroom verwarmen, dan de slagroom bij de in stukjes gebroken chocolade gieten, goed roeren zodat de chocola smelt. Dan goed koud laten worden, als het echt goed koud is, kan je het gaan opkloppen. Ik had er nog een zakje KlopFix doorgedaan, en ik vond eigenlijk dat het na een paar minuten echt al goed was. Het smaakt heerlijk :9
Succes ermee!

6

Hoi Risly,

Ik laat de ganache altijd 'gewoon' afkoelen, vervolgens klop ik het op en doe ik het voor minimaal een half uur in de koelkast.

Fijne Feestdagen!

Safeera