1

Onderwerp: Vraag ovalmatine

Hallo, ik ben hier op het forum opzoek gegaan naar een recept van een lekkere chocoladetaart. Nu heb ik een recept gevonden, maar ik zou graag willen weten wat ovalmatine is en waar je dit krijgt. Kan iemand me helpen?? Alvast bedankt, groetjes.

2 Laatst bewerkt door Carin (21-12-2007 23:23)

Re: Vraag ovalmatine

Het is poeder om chocomel te maken. Net zoiets als Nesquick dus, maar toch weer anders. Volgens mij zit het in een rond blik, althans daar zat het "vroeger" in.
Ik weet niet of je het door Nesquick zou kunnen vervangen, bij gebrek aan, want het smaakt heel anders (ikzelf vind het niet lekker).

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

3

mmm lekker, het is idd chocolademelkpoeder, in oranje bussen, er zit malt in (mout zeker?)
ze hebben nu ook chocopasta, mmm, die is superlekker, moet je maar eens door je boterroom doen. Je kan het wel vervangen door andere chocopoeder, maar gaat niet dezelfde smaak geven.

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

4

Waar koop je dit dan? Ah, of Jumbo. En in welk schap zouden we dan moeten zoeken?

5

hahah....smaken verschillen..ik vind het echt heel smerig ;)
Heb het gekocht, geprobeerd maar geef mij maar gewoon echte cacao in mijn taart :D

6

Bedankt voor de tips! ik ga het uitproberen....tenminste als ik het kan vinden in de winkel. Als ik het niet kan vinden dan gebruik ik gewoon cacoapoeder. Ik ben benieuwd...