1

Onderwerp: zelfgemaakt mmf vraagje

Ik heb gepoogd mmf te maken, maar het veert beter terug dan de gemiddelde trampoline, als ik mijn vinger er in duw, veert het dus gewoon weer terug en ik kan er dus weinig mee beginnen (lijkt me leuk om een taart te bekleden en er dan na een uur achter te komen dat de bekleding is gekrompen :D)
Ook is het nog best plakkerig, maar ik heb er al zoooveeel poedersuiker in gedaan, wel veel meer dan het recept.
Kan iemand mij helpen?

Alles goed???? nee 3 fout

2

Re: zelfgemaakt mmf vraagje

He petra, ik maak hem dus ook altijd zelf, en dat plakkerige wil gewoon echt zeggen dat er meer suiker bij moet, doe gewoon elke keer een theelepeltje er bij totdat het nie tmeer plakt. Overigens houd ik me nooit aan het recept vast en maak ik deze op gevoel.
Dat terugveren dat klopt wel een beetje, dat wil zeggen dat je hem nog meer moet kneden voor gebruik (of even 5 sec. oppiepen in de magnetron). En het is toch anders dan gewone fondant hoor. Uitrollen is ook moeilijker hierdoor. Het blijft wat stugger.
Maar je krijgt wel onwijs strakke taarten met eigengemaakte MMF.
En lekker natuurlijk!

3

Hoeveel water heb je erbij gedaan? Als je meer water toevoegt, wordt het ook allemaal plakkeriger. En moet je dus ook weer meer poedersuiker gebruiken. Ik zorg trouwens dat het papje echt goed warm is. Dan neemt het het poedersuiker heel goed op.
Ik gebruik ongeveer 12 marshmallows, 1,5 grote koffiemok poedersuiker en 1 eetlepel water. Of een veelvoud hiervan. Maar als ik 1 zak marshmallows pak (ongeveer 36 stuks) probeer ik het toch eerst met 2 eetlepels water. Als het dan een mooi papje wordt, doe ik er niet nog een eetlepel bij. Anders moet je dus zoveel poedersuiker erbij doen.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

4

ik heb volgens recept op de site 1 kopje aangedrukte marshmallows en 1 eetlepel water gedaan, maar het tellen vind ik geloof ik wel beter werken

Alles goed???? nee 3 fout

5

Als je het net gemaakt hebt moet je het ook even laten rusten. Vaak is het nog wat warm (van al het roeren en kneden) en plakt het dus meer. Als je het even laat liggen wordt het al snel wat droger.

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

6

Ik lees dat mmf stugger is in gebruik. Kun je het dan wel even dun uitrollen als gewone rolfondant??
In het nieuwe jaar ook maar es proberen :Y

7

Ik heb laatst als supergroentje, zelf fondant gemaakt met mm, en dat was erg goed gegaan, ik kon het ook goed dun uitrollen als gewone fondant.
Het was ook makkelijk te bewerken.