1

Onderwerp: water effect maken

ik heb ergens in een youtube filmpje (geloof ik) een how to gezien van een leuke taart. Een hele blauwe taart met bovenop een geel bad eendje. En dat eendje zat in een vijver van water. Erg leuk en dat wil ik ook gaan maken als mijn dochter straks jarig is. Nu had ik volgens mij ook ergens een plaatje gezien van iemand die ook iets van een zwembad met water had gemaakt maar ik kan het niet meer vinden. Weet iemand hoe je dit water effect kan maken ? ik heb in mijn hoofd "pipping gel" maar waar is dat dan te vinden. ik ken het niet en kan het niet vinden.
alvast bedankt

2

Re: water effect maken

bedoel je deze?
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=11199

Groetjes Tweety!

3

jaaa.......wat een snelle reactie. Na heel wat zoek werk kwam ik opeens op een website waar ik piping gel las (niet een dubbele P) ik zat dus met de gedachte goed.

Mara goed, hoe maak je zoiets ?
groetjes maaike

4

Recept voorpiping gel staat hier ergens op de site, ik denk dat je het met de zoekfunctie wel zult vinden.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

5

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … hp?id=1138

had even niks te doen, even opgezocht voor je ... dus hoop dat je hier wat aan hebt ;)

Groetjes Tweety!

6

ik was al aan het zoeken op het forum, maar steeds als ik iets zoek zie ik weer andere interesante onderwerpen en dwaal ik af. Ik had het dus idd nog niet gevonden. Geweldig bedankt voor de hulp. Toen ik dat eendje zag dacht ik echt, dat wil ik ! Nu nog een puzzel workshop gaan volgen en dan kan ik een taart gaan maken.

Klopt het dat je een laagje pipping gel kan aanbrengen en dan een tekening kan overbrengen op bijv fondant ? Lijkt me ook leuk idee met bijv kinder tekeningen

7

Ik denk dat je dat eetbare papier(ouwel) bedoeld? Dat moet je inderdaad insmeren met een beetje piping gel en dan op je taart plakken (wel net voor dat je hem gaat serveren dit voor het eventueel kromtrekken van de tekening) Er is iemand van het forum die foto's overzet op ouwel maar weet even niet meer wie.
Of gewoon even een oproepje doen wie dit doet bij jouw in de buurt?

8

ik heb idd iemand gelezen die een eigen printer heeft.
maar dat bedoel ik niet. Ik bedoel echt een tekening of bijv kleurplaat over zetten op je fondant zodat je hem daarna met randjes icing kan overtekenen en kan inkleuren met icing. zoiets schreef die persoon die dat had gedaan. Maar het leek mij ook al lekker vaag want dat zou niet kunnen met mijn eigen printer want die inkt kan je niet eten. Maar ik dacht, misschien bedoelen ze een ouwel vel en die even omgekeerd erop leggen, eraf halen en overtekenen met icing.

9

Dames voor wie ernaar op zoek is of ooit gaat: ik heb zo'n printer. Ik kan ouwels printen van jullie foto/logo/plaatje!

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

10

hey carin,
wat vraag je voor een owel plaatje dan ?
groetjes maaike