1 Laatst bewerkt door Jetje (20-12-2007 17:54)

Onderwerp: Glucosestroop

Hallo Allemaal,

Ik wil voor de kerst een taart maken met fondant,
maar ben vergeten glucosestroop te bestellen!!
Kan iemand mij uitleggen wat de makkelijkste manier
is om het zelf te maken?
Ik woon in friesland en kan geen toko vinden waar ze het
verkopen!!
En weet iemand waar ik tylosepoeder kan kopen?

Groetjes
Jetje

2

Re: Glucosestroop

MMF maken (marshmellowfondant), heb je alleen marshmellows en poedersuiker voor nodig...

Waar heb je het tylosepoeder voor nodig? Boetseren kan eventueel ook wel zonder tylose, als je niet al te zware/hoge poppetjes maakt (zittend, liggend) weet ik sinds gisteren uit ervaring :D

En als je het nodig hebt voor lijm kun je ook wat poedersuiker met water mengen (of een bolletje fondant oplossen in water).

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

3

Dank je voor de tips.
De tylose wil ik gebruiken om strikken te maken.
Maar probeer het anders eerst wel zonder tylose.

4

mmmm... Strikken maken zonder tylose is toch wel lastig, dat zakt erg snel in...

Een liggende strik lukt nog wel aardig, maar een strik a la Karin (met al die lussen) wordt volgens mij best moeilijk zonder. Misschien als je de repen eerst tien minuutjes aan de lucht laat drogen, dan in vorm brengen en verder laten drogen met een stuk keukenpapier er in?

Of weet iemand anders nog een mogelijkheid om dit weekend in Friesland aan tylose te komen?

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

5

Die glucosestroop kan ik ook vervangen voor dextropur toch?
Is de verhouding dan 100 g water en 100 g dextropur
of 20 water en 80 g dextropur ?
Er staan namelijk twee verhoudingen vermeld op het forum.