1

Onderwerp: kapsel

hoi

ik heb tot 2 keer toe een kapsel proberen te bakken maar beide keren niet gaar, de binnenkant is helemaal plakkerig. Heb de mix eerst 8 min op de hoogste stand gemixt, daarna 2 min op de middelste. OP 170 graden en later terug lopend. Heb de eerste keer een uur gebakken, resultaat niet gaar. De tweede keer 1 uur en 20 minuten nog zo klef. Wat moet ik doen?

gr anke

2

Re: kapsel

Ik zou de temperatuur niet terug laten lopen. Eerst precies doen wat er op de gebruiksaanwijzing staat en als dát niet gaat pas aanpassingen maken.

Dus gewoon 30 minuten op 170

Lieve taartgroetjes van Annemieke!!!
http://www.mijnalbum.nl/Album=ITO7BKL3

3

dat heb ik gedaan bij de eerste taart maar toen was hij echt niet gaar

gr anke

4

als hij niet gaar is dan nog 5 minuten in de oven, als hij dan weer niet gaar is nog na 5 minuten kijken etc.
Hoe groot is je taart trouwens? Want als hij t

Mijn website: Presentaart

5

ooooooooooooooooooooo wat dom!!!!! Ik durf het bijna niet te vertellen, maar ik heb de 2 vorige keren 250 ml water toegevoegd ipv 25!!! Ik vond het beslag al zo dun :)... Nu de goede verhouding gebruikt en een prima kapsel gebakken.... schaam schaam.............

groetjes anke

6

da's geen kapsel, da's een zwembad :D, maar gelukkig pronkt er nu een prachtig kapsel in je keuken

Alles goed???? nee 3 fout

7

Hahaha! Nou gelukkig maar dat de oorzaak zo simpel was, nu kun je 'm tenminste oplossen! Hihi...

8

Ik maak zelf de biscuit van bloem, maizena, eieren, zout enz enz .

Bak hem dan op 150 graden voor 30min en PERFECT (wel voor een bakblik van 26 cm)
Als je de themp. lager zet heeft die wel iets langer nodig maar dan kan je hem beter bij houden. Succes !!

danica schreef:

Ik maak zelf de biscuit van bloem, maizena, eieren, zout enz enz .

Bak hem dan op 150 graden voor 30min en PERFECT (wel voor een bakblik van 26 cm)
Als je de themp. lager zet heeft die wel iets langer nodig maar dan kan je hem beter bij houden. Succes !!

Ik doe dat ook, maar is 150 niet een te lage temp?????????????? Ik laat een 26cm langzaam oplopen naar 185 in zo'n 40 minuten en dan is-ie goed. Maar als dit werkt, kan ik het ook wel eens proberen. (heb wel een elektrische oven)

10

:d kan gebeuren!! Soms zijn de oorzaken simpel.

groetjes sandra
www.sandrastaarten.nl