Onderwerp: welk gebruiken jullie nog ipv botercreme?

Ik heb net 2 ikeabolletjes gebakken en nu was men vraag wat jullie nog gebruiken ipv botercreme (heb ik nog niet in huis) voor jullie de marsepein erop doen.

alvast bedankt .

2

Re: welk gebruiken jullie nog ipv botercreme?

Ik geloof dat je ook gezeefde jam kan gebruiken.

3

Ja jam kan je ook gebruiken of mss is chocolade garnache een idee?

4

ja die twee dingen gebruikte ik ook wel eens, maar dan krijg je de oneffenheden van je biscuit niet weggewerkt, maar misschien is dat met een bol niet nodig, als hij goed is losgekomen uit de bol.

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

5

je kan het zelf maken als je het nog niet in huis hebt: poedersuiker + boter en event een smaakje

6

Geen botercreme in huis?
Zoals Kristien al zegt is botercreme gewoon boter en poedersuiker. 1 op 1, even mixen en klaar, mmmmmmm.

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

7

Naära schreef:

Geen botercreme in huis?
Zoals Kristien al zegt is botercreme gewoon boter en poedersuiker. 1 op 1, even mixen en klaar, mmmmmmm.

'even' mixen is wel 10 minuten hoor! Wel belangrijk om goed te mixen! Maar verder inderdaad prima te doen. Beetje vanille aroma toevoegen... :9

Mijn website: Presentaart

8

Ik merk weinig tot geen verschil als ik 2 minuten of 10 minuten mix. (En gezien het dunne laagje dat je maar gebruikt om af te smeren...)

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

9

Je kunt voor die gladde bolletjes die je niet vult bijvoorbeeld gewoon gezeefde abrikozenjam gebruiken, die is licht van kleur en zie je dus niet door je bekleding heen zoals aardbeienjam ;)

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"