1

Onderwerp: Iemand cupcake stencils gebruikt.

Hallo,

Ik heb een spoedvraag. Deze week is er kerstdiner op school en ik zou cakejes bakken in kerstsfeer. Dus cupcakemix en cupcake kerststencils gekocht. Maar hoe krijg ik dit er nu mooi op.
Ik heb al wat geprobeerd en kristalsuiker gekleurd. Dit lukt aardig, alleen als ik dat op de cakejes doe ziet het er niet uit!!

Heeellp. wie kan mij een goed advies geven???

2

Re: Iemand cupcake stencils gebruikt.

Ojeetje, net met een spoedvraag en nog niemand gereageerd... :S

Eerlijk gezegd heb ik de stencils ook nooit gebruikt, maar probeer het volgende eens:(als de cakejes nog niet op school zijn... De meeste scholen hebben morgen kerstdiner, dus ik hoop dat het nog op tijd is. ;))

Rol een flinke lap fondant/marsepein uit. Steek rondjes/sterren uit in de maat waar het sjabloon op past en die ook op de cakejes passen. Laat de rondjes/sterren op je werkblad liggen en haal alleen de overige marsepein/fondant er tussenuit.
Leg nu je sjabloontje er op en strijk met een vochtige kwast er overheen. Het moet net plakkerig zijn en dus níet kletsnat!! Strooi nu de suiker er overheen.
Spuit een klein beetje icing/botercr

3

Re: Iemand cupcake stencils gebruikt.

Evelien,

Bedankt voor je reactie. Het kerstdiner was dus gister op school en ik heb wat anders gemaakt, want met die stencils was het nog steeds niet gelukt en ik wilde natuurlijk wel goed voor de dag komen. Jouw tip ga ik zeker gebruiken voor in de kerstvakantie en ik laat je weten of het gelukt is. Het zou moeten werken, want op het plaatje ziet het er hartstikke mooi uit.
Je hoort van me.

Simone