Onderwerp: vriendschapstaart...goede oefening lettertappits...grrrrrr

Dit is de vriendschapstaart dan geworden...
Had op het forum om ideeen gevraagd en kreeg superleuke tips van iedereen...daarvoor nog bedankt!!

Ik wilde eigenlijk de tekst  'friends are the icing on the cake of life'  (tip van Yvonne
'TOM POES') nog bovenop doen maar had geen tijd meer en kon ook echt geen lettertappits meer zien!!!!!!???

Uiteindelijk is dit het resultaat.

http://deco-00.slide.com/r/1/0/dl/PjRnFP-E6D_6f8NDabCjBNNmsUDCmbyn/zoomer.fpg

http://deco-01.slide.com/r/1/0/dl/JD69ZuxHyD-G2sQLzJSFLtReUAjHrDad/zoomer.fpg

Ook nog taart voor verjaardag schoonmoeder gemaakt.
Jammergenoeg een paar hele kleine luchtbubbeltjes onder het fondant.
Tips zijn welkom...

groetjes,

Alice
http://deco-01.slide.com/r/1/0/dl/whj1tKmu2j8zl2XIVNOu4UWnPcYSpCQc/zoomer.fpg

2

Re: vriendschapstaart...goede oefening lettertappits...grrrrrr

Heel leuk geworden. Leuk dat je die tappits hebt gebruikt. Welkom bij de club van : grrrr tappits :lol:

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

3

Ween leuke taart! Ik vind de combi blauw-wit ook erg mooi, en wat zijn je letters strak! Heb je een tip?

Groetjes, Renate

4

Ik vindt ze heel erg mooi!
Tip voor de luchtbelletjes: een heel klein gaatje prikken met een cocktailprikker of een schone speld. De lucht uit drukken, smoother overheen en klaar .... had ik hier op de forum een keer gelezen. Helpt goed!

Groetjes Tweety!

Oefening baart kunst....en ik heb de tip van Wendy gebruikt: dunne lapjes (fondant+tylose) rollen en ze dan even iets laten drogen aan beide kanten...

bedankt voor de tip van de luchtbelletjes, zal het de volgende keer proberen...Ik heb er alleen last van als ik Ballina gebruik!!
Daarom heb ik voor de vriendschapstaart maar Pettinice en Ballina gemengd en dat werkt perfect!!

groetjes,

Alice

6

Je vriendschapstaart is echt super geworden!! Zo mooi strak en hele mooie kleuren! De taart voor je schoonmoeder is ook erg leuk!

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

7

Ik vind je vriendschapstaart super, geweldige kleur blauw en die namen, heel erg leuk. Jammer inderdaad van die tekst bovenop, was wel een hele mooie tekst, maar herken je frustratie met de tappits, had gisteren gelukkig een taart voor iemand, wiens naam maar 4 letters had, maar dat zijn er nog 4 teveel, hahaha

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

8

moooohoooooooiiiii, allebei super mooi!

groet corinne

Groet Corinne

9

ooooooo wat mooi, ik hoop dat ik in de toekomst ook eens zoiets kan maken!
echt schitterend!

10

Die kleur blauw is helemaal super, welke kleur is dat? verder prachtig met die krullen!

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl

11

zez ijn mooi en wauw ik heb respect voor je zoveel letters slaan voor1 taart! maar het resultaat is supermooi!

12

Erg mooie taart! Super leuk al die namen aan de zijkanten!

13

Zo jij bent lang bezig geweest met je letters, Wauw!
Ik vind hem erg leuk geworden.

14

"Grrrrrr...." Inderdaad! 't Is dat het zo'n schitterend resultaat geeft (zoals ook aan jou prachtige namen-rand te zien is!!!) maar anders... dubbel "Grrrrr..." ;)

Ik ben weg van je 'krulletjes' en de versiering op je schoonmoder-taart vind ik ook heel mooi!

Wat voor een vullingen heb je bij beide gebruikt, Alice?

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

15

Ze zijn heel mooi geworden je taarten!!! Die vriendschaps taart is helemaal geweldig!
Hoe laat je die popjes rechtop staan?? zitten daar prikkertjes in ofzo?????

Lieve taartgroetjes van Annemieke!!!
http://www.mijnalbum.nl/Album=ITO7BKL3

De kleuren zijn van Country Kitchen.
De vriendschapstaart is violet, heel mooie diep blauw/paarse kleur en de andere is een heeeel klein beetje sky blue...geeft echt dat ijsblauwe kleurtje.

De vulling is van beide heel standaard: banketbakkerscreme met mandarijntjes en viervruchtenjam!!

In de benen van de poppetjes heb ik inderdaad sateprikkers gestokken...
En geprobeerd om de voetjes vast te plakken met mengsel tylose/water maar dat vind ik geen succes.
Misschien heeft iemand daar een tip voor??
Bij mij geven dan gelijk de kleuren erg af...dus moet uitkijken dat ik niet overal vlekken krijg als het bv iets verschuift. En kan dus ook niets meer verplaatsen als het eenmaal op de taart zit.
Water plakt de grote delen volgens mij niet genoeg...zoals armpjes beentjes.

Bedankt voor alle complimenten!!

Groetjes,

Alice

17

Wauw zeg!
Die taart voor je schoonmoeder is ook prachtig, wat heb je op de bovenkant?(ben nogal onervaren)

Gezondheid gaat met de jaren, maarwijsheid komt met de jaren!

Het zijn allemaal hele kleine stipjes/bolletjes Royal Icing. Eerst de figuren in het fondant drukken en dan met de RI overtrekken...snap je wat ik bedoel?

Ik ben ook pas afgelopen juli begonnen met deze hobby, hoor!! Kan je zien hoe snel je best wel leuke resultaten kunt hebben!!!

groetjes,

Alice

19

Nou voor iemand die pas in Juli is begonnen kan je het echt goed zeg!
Ik heb geleerd voor brood en banket en heb zelfs me diploma maar ik kan er geen bal van! niet zo mooi als ik het hier zie hoor

Gezondheid gaat met de jaren, maarwijsheid komt met de jaren!

20

Wauw, wat een gave taarten!
Je vriendschapstaart ziet er heel mooi uit!! Kan me voorstellen dat je geen tappit meer kunt zien. Maar eerlijk is eerlijk, het resultaat mag er zeker zijn!!!!!
Ook de taart voor je schoonmoeder vind ik erg mooi!

21

Wauw, ik snap dat je geen tappit meer kan zien. Zou dan ook zeker niet beginnen aan die sierlettertappits, die zijn echt :grr:
Taart is mooi geworden!

Nog even over die luchtbellen, het beste kun je een hele dunne naald/speld gebruiken zodat je geen gaatje ziet. Dan is het zo weg.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

22 Laatst bewerkt door risly (19-12-2007 21:06)

Mooi taarten, erg stijlvol, en wow, wat veel letters en zo moooooi strak erop! Complimenten hoor!

23 Laatst bewerkt door risly (19-12-2007 21:07)

oeps, dat is twee keer...
Mooi taarten, erg stijlvol, en wow, wat veel letters en zo moooooi strak erop! Complimenten hoor!