1

Onderwerp: ferrero rocher??

Wie heeft er een idee over hoe ik een vulling zou kunnen maken zodat het geheel op een ferrero rocher bonbon lijkt?(je weet wel, goudfoliepapiertje, hazelnootjes en melkchocolade, hazelnootpastavulling)
Een vriendin van me is gek op deze bonbonnetjes en ik wil haar verrassen met zoiets..
melkchocoladeganache met hazelnootjes of zo? Of is ganache alleen voor de buitenkant? (ik las vanalles over gieten en zo...)

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

2

Re: ferrero rocher??

je kan ganache ook gebruiken als vulling. De meesten (zoals ik ;)) kloppen het dan op zodra het is afgekoeld, dan wordt het iets luchtiger, maar het blijft wel een vrij zware vulling hoor.

Misschien is het wat om botercreme (met mix) te maken en dan een paar lepels hazelnootpasta (bijv. nutella) erdoorheen te doen, dat geeft een erg lekkere hazelnootpasta-room (wel een beetje zoals de fererro rocher chocolaatjes).
Misschien dan wat hazelnootjes en stukjes chcolade erdoor. Of een laagje gesmolten choclade (wordt lekker knapperig laagje)

Mijn website: Presentaart

3

Klinkt allemaal lekker Mascha, zou hem bijna zelf gaan maken.

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

4

Ik zat er laatst ook al aan te denken.

Ik heb al wel Ferrero Rocher ijs gemaakt, maar een vulling?
Het is niet zo best te smelten denk ik. :D

Masha's idee klinkt lekker!

5

Bij de Appie hebben ze hazelnootpasta met stukjes hazelnoot. Errug lekker!

6

ik gebruik ferrero rocher wel al als vulling. En wel op deze manier ....koop doos ferreo's, verpletter ze en doe ze tussen de biscuit met extra laag caramelsaus ...mjammie hier een voltreffer hoor en geen werk aan.

7

Heb hem uiteindelijk gevuld met 2 lagen: een laag van mengsel van botercreme met hazelnootpasta, daaroverheen gehakte geroosterde hazelnoten gestrooid, de andere laag gemaakt van melkcocolade-caramelsaus-melkchocolade. Heb hem zelf helaas niet kunnen proeven maar m'n vriendin was er lyrisch over!
Bedankt allemaal voor de tips!
Groetjes Wendy

Groetjes Wendy

8

kokkie schreef:

Heb hem uiteindelijk gevuld met 2 lagen: een laag van mengsel van botercreme met hazelnootpasta, daaroverheen gehakte geroosterde hazelnoten gestrooid, de andere laag gemaakt van melkcocolade-caramelsaus-melkchocolade. Heb hem zelf helaas niet kunnen proeven maar m'n vriendin was er lyrisch over!
Bedankt allemaal voor de tips!
Groetjes Wendy

en geen foto voor ons?????

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

9

Haha, hij was hetzelfde als m'n eerste kersttaartje; had toen 2 engeltjes gemaakt.... Ben maar niet bang; ik ga jullie nog vaak genoeg vervelen met mijn baksels!!
groetjes Wendy

Groetjes Wendy