Onderwerp: iemand nog tips?(deeg blijft kleven)

Ik heb van die ikea bolletjes gekocht nu boter ik ze heel goed in voor ik men deeg erin doe maar nu blijft dat nog kleven vooral de bodem.
Hebben jullie mss tips voor me?

2

Re: iemand nog tips?(deeg blijft kleven)

Strooi je ook na het invetten nog wat bloem?
Dat werkt echt perfect. Eerst invetten met boter of margarine en dan bestuiven met bloem.

Mijn website: Presentaart

3

Ik knip zelf vaak een dun reepje bakpapier uit en leg dat in de schaal, waarbij de uiteinden een beetje boven de schaal uitsteken en vervolgens biscuit erin. Door na het bakken de uiteinden omhoog te halen, neem je automatisch de cake mee. Doordat je een dun reepje neemt, zie je er nauwelijks iets van.
Uiteraard de schaal wel invetten natuurlijk.

nee ik beboterde het alleen maar .
ga het eens proberen met derna te bebloemen.

5

jiska schreef:

Ik knip zelf vaak een dun reepje bakpapier uit en leg dat in de schaal, waarbij de uiteinden een beetje boven de schaal uitsteken en vervolgens biscuit erin. Door na het bakken de uiteinden omhoog te halen, neem je automatisch de cake mee. Doordat je een dun reepje neemt, zie je er nauwelijks iets van.
Uiteraard de schaal wel invetten natuurlijk.

Geniale tip :)

6

Moet ik ook eens proberen ik heb het zelfde probleem!!

Bedankt Marlies.

7

Als ik echt een lastige vorm heb doe ik met boter en bloem en dat werkt altijd perfect, maar vind die andere oplossing ook wel een aardige. Voor een bolvorm wel te doen.

Mijn website: Presentaart

8

Als ik vormen gebruik waar geen bakpapier inkan gebruik ik inderdaad ook eerst boter (zorgen dat je de hele goed invet, geen 'gaten' oningevet laten), en daarna bloem. Nog een tip om handig vormen helemaal met bloem te bestuiven (zonder zooi): vet de vorm in, giet een hoopje bloem in de vorm, plastic folie erover en draai de vorm totdat overal bloem zit. Succes!

Mijn taarten enzo =) *klik*