1 Laatst bewerkt door Taartje (17-12-2007 20:40)

Onderwerp: Fondant / Marspein ' voorraad' vraagje.

Ik ben hier nog helemaal nieuw in, maar nu zat ik me zo af te vragen nadat ik al die foto's weer eens bekeek....hoeveel fondant jullie in huis hebben?

Koop je alleen als je het nodig hebt, of kopen jullie kilo(s) witte fondant en kleur je dat dan en leg je dat weer weg ?
Want ik merk wel dat je een hoop verschillende kleuren nodig hebt als je een beetje lekker wilt oefenen met dingen.

Of kopen jullie het gelijk in kleur, maar sla je dan een heleboel in?

2 Laatst bewerkt door Naära (17-12-2007 20:50)

Re: Fondant / Marspein ' voorraad' vraagje.

Ik haal steeds een kilo fondant en een kilo marsepein. MMF maak ik zelf, meestal 1-1,5 kilo tegelijk.
Ik bak niet zo veel taarten dus ook niet zo veel nodig. Maar wil wel de 3 verschillende opties open houden en zorg dus dat ik steeds van alles wat in voorraad heb.

Kleuren doe ik als dat nodig is zelf.

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

3

Ik heb sowieso altijd een kilo marsepein en een kilo fondant in huis, voor het geval dat ;)
Als ik het gekleurd heb en ik heb wat over dan bewaar ik het altijd, verpakt in vershoudfolie en daarna in een luchtdichte bak. Altijd handig voor later.

4

Ik heb vorige week 14 kilo ongekleurde marsepein en 5 kilo witte fondant gekocht.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

5

Ok jullie halen dus echt de kilo's in huis.
Ga ik donderdag ook maar eens doen.
En dan in het nieuwe jaar kleurstof in de webshop bestellen. ( die kun je zeker niet ergens zo verkrijgen h