1

Onderwerp: Wat doe ik fout?

Ik heb een taart in de oven staan volgens recept van deze site... met 5 eieren 125 gr bloem enz enz..Nou komt die aan de ene kant helemaal bol te staan en aan de andere kant is hij plat! Trekt dit nog bij of heb ik een probleem???

2

Re: Wat doe ik fout?

Nou er is ergens toch wat fout gegaan geloof ik hihi
Zal maar opnieuw beginnen!

http://img404.imageshack.us/img404/5864/img6684zh4.jpg

Onder die bulten is hij ook nog eens hol.. kan er helemaal niks mee hahahaha ow de smaak is wel goed!

3

Hmmm, ik niet weten wat hie ris fout gegaan?
Hoe lang heb je gemixt?

Hier is idd wat fout gegaan...!! Wat, weet ik niet, ik maak 'm ook met het recept van de site (zoals jij deed) en heb nog geen problems gehad!

5

Ik heb er precies in gedaan wat op het recept stond... En 10 minuten gemixt... Misschien wel wat langer. Maar ik gebruikte de vorige keer die kant en klare mix, en toen zakte die taart wat in. Maar dit is echt raar!

6

Vreemd..... Vorm overal goed ingevet? Anders ovendeur misschien niet helemaal goed dicht?

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

7

Misschien heb je te lang gemixt? Of misschien is het goed om de laatste 1-2 minuten op lagere snelheid te mixen? Ik weet dat dit bij de biscuitmix beter is: met hoge snelheid klop je er eerst veel lucht in, maar door de laatste minuten op lage snelheid te mixen worden de luchtbellen minder. Misschien dat het ook voor dit recept helpt??
Succes in ieder geval.

8

Ik denk dat ik te lang gemixt heb misschien..Volgende keer ga ik de laatste twee minuten op lagere snelheid mixen probeer ik dat eens... Bedankt!

9

whoehahaha, een spontaan gebakken topsyturfy! staat tie in een ronddraaioven en heeft de oven wel rondgedraaid? offe heb je hem op conventionele stand staan ipv hete lucht offe ik zou het niet weten. Maar ik moest er wel heel erg om lachen. Solly.
Groet corinne
en succes met de nieuwe poging

Groet Corinne

10

Je mag lachen hoor Corinne, gelukkig kan ik er zelf ook mee lachen!

11

Haha, ziet er heel apart uit!!! Maar kan je 'm evengoed niet gebruiken? De bobbel eraf snijden zeg maar. Als je dan een platte taart over hebt kan je 'm zo bekleden en niemand die er meer wat van ziet. :)

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

12

nee kan helaas niet want onder de bobbel is hij leeg.. was een beetje hol van binnen!

13

Wat apart zeg!
Ik gebruik hetzelfde recept en het is nog niet mislukt, maar ik moest echt even goed kijken toen ik deze foto zag haha.

14

Ik heb het wel eens gehad met soezie mix. Die kreeg ook een bobbel (maar niet zo mooi als die van jou ;) ) En daaronder zat ook lucht en een laagje deeg wat nog vloeibaar was. De volgende heb ik toen langer gebakken en dat hielp.

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.