1

Onderwerp: Pakje voor Sinterklaas

Sinterklaas komt al 15 jaar op school bij ons en de oudervereniging wilde graag een taartje daarvoor aan hem geven. Dus wat maak je dan? Eindelijk een kadootje voor de goeie sint zelf.
Weer een goede reden voor een strik, ditmaal in de kleuren rood en geel, past het bij zijn outfit.
Strik was uiteindelijk nog lastig en volgende keer leg ik eerst de linten erop en dan pas de strik... maar ik was natuurlijk weer te ongeduldig en wilde mijn strik op het pakje zien...
Ook heb ik wat moeilijkheden ondervonden met het bekleden van dit hoge taartje. Het zijn twee kapseltjes van 16 cm doorsnede op elkaar, met drie lagen vulling ertussen. Dus  bijna net zo hoog als breed zeg maar. Allemaal plooien onderaan, vandaar de extra rand marsepein om dat allemaal weer weg te werken. Gelukkig is het resultaat wel om aan te zien, maar het lijkt me ook mooi om hem gewoon in een keer te bekleden.
Dus: wie heeft er ervaring met het bekleden van hoge taarten? Hoe voorkom je al die plooien en rimpels? Tips en trucs zijn zeer welkom!

Komt ie:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-6HHRK7HU.jpg

Gevuld met twee lagen caramel-botercreme (lees botercreme met bebogeen) bestrooid met mini speculaas bolletjes en een laag 4 vruchtenjam. Getrempeerd met kaneelsiroop en bekleed met marsepein. De strik is van zelfgemaakte gumpaste.

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

2

Re: Pakje voor Sinterklaas

Mooiiiiiiii!!!
Als je je marsepein wat dikker houdt (n

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

3

Carin schreef:

Ook al zo toevallig: ik heb net lussen voor een strik staan maken. Die staan nu te drogen. Donkerblauw. Zit ik me af te vragen of het mooi zal zijn als ik het randje in dezelfde kleur als de lussen maak... zie ik hier mijn vraag beantwoord worden! Heel mooi dus!

Groetjes, Carin

Ja ik zat ook te twijfelen of ik de randjes niet rood zou maken, maar het leek me zo toch aardiger. Groot voordeel van de randjes is dat de lussen er veel mooier afgewerkt uitzien, ook als het in dezelfde kleur gebeurt dus!

4

OOH vind heeel mooi geworden en die rand ziet er gewoon uit als hoort hoor en strik is prachtig!!! :thumb:

Groetjes van Jette

5

Wow mooi hoor! En wat leuk dat deze sint ook zijn eigen cadeau krijgt dit jaar! Dat zal zeker smullen zijn vanavond!

Groetjes Tweety!

6

Ik vind hem ook heel erg mooi zo met de onderrand!!

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

7

He Lieselotte... mooi weer zeg!

Het lijkt net een cadeautje. Als je de strik met linten eraf haalt dat je dan een doosje open kunt klappen, zeg maar... (snap je me? :S )

Goed idee: een taartje voor de Sint zelf... als ie daar niet blij mee is... ;)

En verder dan de tip van Carin kom ik ook niet; iets dikker is misschien iets makkelijker??

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

8

Superleuk! Je strik is echt mooi geworden, joh!

9

Ik vind hem prachtig, heb je nou trouwens ook een satijnglans over je rood aangebracht soms? Vind het zo mooi glimmen. Uberhaupt prachtig, maar ik ben helemaal w

10

Dat is nog eens een leuk pakje. Het mag ook wel naar Hoofddorp gebracht worden :lol: Heel mooi gemaakt.

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

11

:D dat wilde ik ook zeggen van koenie. Ik vind het net een doosje. Juist erg mooi geworden.. Niks meer aan doen. Voor het geheel bekleden het marsepein dikker houden.

groetjes sandra
www.sandrastaarten.nl

12

zucht... wat een mooi pakje! Gelukkig is het mooiste pakje voor de oude baas zelf, heeft hij wel verdiend toch?!

13

Sarakim schreef:

Ik vind hem prachtig, heb je nou trouwens ook een satijnglans over je rood aangebracht soms? Vind het zo mooi glimmen. Uberhaupt prachtig, maar ik ben helemaal w

14

Wat een lief taartje! :D:D Mooie strik!!

lilo schreef:

Gevuld met twee lagen caramel-botercreme (lees botercreme met bebogeen) bestrooid met mini speculaas bolletjes en een laag 4 vruchtenjam. Getrempeerd met kaneelsiroop en bekleed met marsepein.

Wat is bebogeen en wat is tremperen? (beginner ;))

Groetjes,
Pauline.

15

Pauline schreef:

Wat een lief taartje! :D:D Mooie strik!!

lilo schreef:

Gevuld met twee lagen caramel-botercreme (lees botercreme met bebogeen) bestrooid met mini speculaas bolletjes en een laag 4 vruchtenjam. Getrempeerd met kaneelsiroop en bekleed met marsepein.

Wat is bebogeen en wat is tremperen? (beginner ;))

Bebogeen is caramel broodbeleg, de AH heeft het bv.
Tremperen is het kapsel/cake wat bevochtigen met een suikersiroop evt op smaak gemaakt met iets lekkers! Ik doe het altijd met een siliconen bakkwastje, maar ik lees hier ook dat het met een klein spuitflaconnetje kan.

16

Mooie strik en een mooie rode kleur, schattig taartje.
Het bekleden van een hoge taart vind ik ook lastig en ik heb ook niet echt een tip hiervoor.

Groetjes Maaike
www.lekkerenzoet.nl

17

Hij is gaaf zeg!! En wat een mooie ondergrond heb je gebruikt!

Groetjes, Marleen

18

Ik vind het ook net een fluwelen doosje waar een hele mooie tiara in pas. Echt heel mooi gemaakt.

19

Wat een lekker kadootje!

Groetjes, Ria
"Le talent, ça n'existe pas, le talent, c'est avoir l'envie de faire quelque chose."

Berichten [ 19 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taarten Parade » Pakje voor Sinterklaas