Onderwerp: Pakje voor Sinterklaas
Sinterklaas komt al 15 jaar op school bij ons en de oudervereniging wilde graag een taartje daarvoor aan hem geven. Dus wat maak je dan? Eindelijk een kadootje voor de goeie sint zelf.
Weer een goede reden voor een strik, ditmaal in de kleuren rood en geel, past het bij zijn outfit.
Strik was uiteindelijk nog lastig en volgende keer leg ik eerst de linten erop en dan pas de strik... maar ik was natuurlijk weer te ongeduldig en wilde mijn strik op het pakje zien...
Ook heb ik wat moeilijkheden ondervonden met het bekleden van dit hoge taartje. Het zijn twee kapseltjes van 16 cm doorsnede op elkaar, met drie lagen vulling ertussen. Dus bijna net zo hoog als breed zeg maar. Allemaal plooien onderaan, vandaar de extra rand marsepein om dat allemaal weer weg te werken. Gelukkig is het resultaat wel om aan te zien, maar het lijkt me ook mooi om hem gewoon in een keer te bekleden.
Dus: wie heeft er ervaring met het bekleden van hoge taarten? Hoe voorkom je al die plooien en rimpels? Tips en trucs zijn zeer welkom!
Komt ie:
Gevuld met twee lagen caramel-botercreme (lees botercreme met bebogeen) bestrooid met mini speculaas bolletjes en een laag 4 vruchtenjam. Getrempeerd met kaneelsiroop en bekleed met marsepein. De strik is van zelfgemaakte gumpaste.