1

Onderwerp: Barbietaart

Ik wil graag een barbietaart maken, maar de rok moet grote plooien hebben. Weet iemand hoe het precies moet? Het moet als onderstaande foto uitzien.

http://www.deleukstetaartenshop.nl/images/wonder_mold.jpg

Alvast bedankt!

Lisette

Winkel en webshop in Houten. Voor PME & Wilton Cursussen. www.liescakeshop.nl

2

Re: Barbietaart

hmmm...... ik zou dan toch een tulbandvorm nemen, dan heb je de 'plooien' aan de bovenkant vanzelf al en hoef je die alleen nog verder naar beneden door te laten lopen.

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3 Laatst bewerkt door tom poes (16-12-2007 10:13)

Een briochevorm werkt dan nog beter, die geeft echt mooi plooien!
zie: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=15517

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

4

Eerst je cake insmeren met bc en dan rolletjes fondant er op plakken. Smal van boven en dan dikker naar onder toe. En daar doe je dan pas de lap fondant overheen. Dan krijg je dus van die mooie plooien.

"Ik maak nou eenmaal graag strikken" 
Groetjes, KARIN  www.taartvankarin.nl

5

Kaatje E. schreef:

Eerst je cake insmeren met bc en dan rolletjes fondant er op plakken. Smal van boven en dan dikker naar onder toe. En daar doe je dan pas de lap fondant overheen. Dan krijg je dus van die mooie plooien.

Zo doen ze het bij Wilton volgens mij, maar lijkt me wel een beetje vies?! (helemaal met de fondant van Wilton, dat smaakt echt smerig!!).

Anders bijsnijden, maar lijkt me wel lastig hoor :(

Mijn website: Presentaart

6

mascha schreef:

Zo doen ze het bij Wilton volgens mij, maar lijkt me wel een beetje vies?! (helemaal met de fondant van Wilton, dat smaakt echt smerig!!). :(

:Y:Y Jaa Mascha, het lijkt mij ook helemaal niet lekker zo'n enorme hap fondant, maar inderdaad doen ze het zo bij Wilton. En als het vooral om het uiterlijk gaat dan neem je dat dus maar voor lief. Kijk eens naar de taarten van DB, jakkie wat een dikke lagen.

"Ik maak nou eenmaal graag strikken" 
Groetjes, KARIN  www.taartvankarin.nl

7

hartstikke bedankt voor het meedenken.

Kaatje E. schreef:

Ik zat me al heel lang af te vragen hoe ze het bij wilton met de wondermold doen.
Ik heb een bestelling gekregen en de mevrouw had benadrukt dat ze grote plooien wil hebben.  De barbietaart komt op een stapeltaart van twee(35 cm en 30 cm) te staan, dus ze hebben genoeg taart en een paar rolletjes fondant extra maak dan ook niet zoveel uit. Misschien ga ik de rolletjes van MMF maken.

Winkel en webshop in Houten. Voor PME & Wilton Cursussen. www.liescakeshop.nl