1

Onderwerp: onzekerheid denk ik

woensdag moet mijn eerste opdracht af, dus uiteraard erg onzeker!!!
Ik maak een nijntje taart, 2 vierkante kapsels op elkaar. ik wil de onderste vullen met bokkepootjescreme en dan afsmeren met abrikozenjam. Dan van die cocoladestokjes erin, nadat deze bekleed is met marsepein. Dan de tweede erop deze vullen met lemon curd en afsmekren met banketbakkersroom, waar marsepein erop en natuurlijk allemaal aankleden met nijntje, ballonnen etc.

Kan dit?
En de zijkanten waar kan ik die mee insmeren, want daar komen ook figuurtjes op? (aub geen botercreme). Moet ik nog meer doen of? En wanneer kan ik met bekleden beginnen wil hij woensdag lekker zijn? Dinsdagavond breng ik hem weg.

sorry hoor maar erg moeilijk en onzeker allemaal!!!

groetjes anke

2

Re: onzekerheid denk ik

Hoi Anke,

Als je 2 taarten op elkaar zet, moet je behalve stokjes (chocolade) ook een plaat er tussen leggen. Als je dit eetbaar wilt houden kan je dat bv. van een grote koek maken of ook een plaat van chocolade. Zo'n bodem van biscuitkruimels met boter (zie ook die pakjes van de kwarktaarten in de supermarkt) kunnen hier misschien ook wel dienst voor doen, maar dat weet ik niet zeker.

Ik gebruik zelf nooit banketbakkersroom. Geen idee of dit geschikt is om af te smeren. Ik heb altijd een hele mooie luchtige botercr

3

Re: onzekerheid denk ik

afsmeren met bbr lijkt me niet verstandig omdat daar best veel vocht in zit, de kans op smelten van je marsepein/fondant is dan groot.
Ik smeerde de botercreme er ook te dik op, maar op de workshop van marianne heb ik geleerd dat dat helemaal niet dik hoeft om je taart strak te krijgen :Y en anders afsmeren met chocopasta of gezeefde jam (al wordt het daar lang niet zo strak van)

er staat ergens een topic met een lijst met allemaal mogelijke vullingcombinaties, ik geloof dat de topic gewoon vullingen heet

Alles goed???? nee 3 fout