Onderwerp: geen botercreme
nu zag ik dat de dijkjes worden gemaakt van botercreme, maar dat vind ik persoonlijk echt niet te eten, zijn er ook alternatieven?
gr anke
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » geen botercreme
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
nu zag ik dat de dijkjes worden gemaakt van botercreme, maar dat vind ik persoonlijk echt niet te eten, zijn er ook alternatieven?
gr anke
Smeer jij je taart af met jam voordat je hem bekleed?
En zo'n dijkje proef je niet echt hoor! Tuurlijk geeft het wel een romig effect, maar persoonlijk vind ik dat ook wel een beetje horen bij dit soort taarten.
Je bent niet de enigste. Ik eet het fondant niet op en en het dijkje ook niet, want ik vind het vies! Alleen de binnenkant dus. Het enige alternatief dat ik weet is abrikozenjam, gezeefd zodat er geen klontjes in zitten. Ow ja, of (choco) pasta. Alleen vind ik dat weer erg zoet.....
Een dijkje is eigenlijk alleen maar om te zorgen dat je vulling niet uit de taart loopt. In principe heb je dus geen dijkje nodig, als je een stevige vulling hebt! Dus bokkenpootjes vulling, jam of iets dergelijks heeft dat niet nodig.
Ook als je slagroom gebruikt in de vulling, moet je zorgen dat deze niet in aanraking komt met de marsepein, omdat die anders kan smelten. Ik heb nooit geen risico durven nemen, dus heb altijd dijkjes gebruikt. Maar ik vind ze dan ook lekker. Ik maak mijn botercreme met vanille en vind het heerlijk Maar je over smaken valt nu eenmaal niet te twisten.
Je kunt natuurlijk net als pooh het taartrandje met botercremedijkje laten staan (doe ik trouwens ook wel eens hoor, uit een soort van poging om niet al te dik te worden ) Maar als je het echt niet wilt gebruiken, kun je je taart ook in drie lagen snijden en een cirkel uit de middenlaag snijden waar je dan je vulling in kunt doen. Bovenste laag erop, klaar!
En afsmeren met witte chocopasta is een lekker alternatief. Al doe ik het nooit als ik een strakke taart wil maken, dat lukt alleen als hij wordt afgesmeerd met botercreme!
Groetjes, Jozien.
Ja, daar staat toch ergens een how to van, Jozien? Of vergis ik me?
Das namelijk wel een goede optie als je geen botercremedijk wilt.
Ja, die is een keer geplaatst door Granny W.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » geen botercreme