1

Onderwerp: HELP mijn fondant kleeft aan het aanrecht

Ik ben druk met mijn taart en ben met het fondant bezig.
Ik heb een granieten keukenblad en heb deze al met poedersuiker bestrooid voordat ik het fondant erop uitrol. Maar nog plakt het helemaal vast aan het blad. Weet iemand een tip?

Dank je alvast!

Mecheline

2

Re: HELP mijn fondant kleeft aan het aanrecht

Wat je kunt doen is een paar keer rollen, dan een kwartslag draaien, weer rollen, kwartslag draaien enz... en zodra je het idee hebt dat het plakkerig wordt, nieuwe poedersuiker eronder strooien.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

ik weet niet wat voor fondant je gebruikt, ik vaak marshmellowfondant. Dat kun je van je aanrechtblad houden door het in te smeren met wat vloeibaar vet.
Ik heb nu doorzichtig tafelzeil gekocht en dat is echt ideaal! Als je klaar bent met uitrollen met zeil en al op de taart leggen en voorzichtig het folie eraf trekken.
Succes verder!

4

Ik spuit mijn werkvlak, handen en deegroller in met bakspray, dan heb ik totaal geen last meer van plakken.

5

Ik gebruik gewoon rolfondant. Ik heb nu gewoon veel poedersuiker gebruikt, maar ideaal vind ik het niet, het droogt dan zo snel uit lijkt het wel.

6

toch maar naar de blokker voor een tafelzeiltje dan.......daar drappeer ik ook met zeil en al de marsepein mee over de taart (en aangezien het aan het zeil blijft plakken tot je het lospeutert kan je het marsepein /fondant zelfs nog een beetje verleggen)

Alles goed???? nee 3 fout

7

Bedankt voor de tip. Het is zo top he dit forum. Ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie medewerking. Dankzij jullie is het me gelukt om mijn eerste taartje gemaakt te hebben!! De foto volgt nog bij het berichtje wat ik al heb geplaatst op de taartenparade.