26

Re: Tennis-taart.

Leuke taart zeg!! en altijd grappig om die ervaringen te lezen :)

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.

27

Minke schreef:

Hoe heb je dat groen zo op het wit gekregen joh, geverfd ofzo?
Fijn dat het helemaal goed gegaan is met invriezen enz.
Hoe doe je dat dan? In een plastic zak? Of in een doos?

Dat groen is geverfd met jenever en kleurpasta van Wilton. Gaat altijd goed.

Dat invriezen: ik heb bij de aveve ooit diepvriesvlaaidozen (leuk scrabbel woord :)) gekocht en daar had ik hem in gedaan. In de koelkast gezet zonder deksel (ivm condensvorming) en ook bij de jarige job nog in de kelder met de deksel een beetje ervan (2 wijnfleshalzen ertussen gestopt). Hij was helemaal droog.

28

Hij ziet er erg strak uit. en geweldig geboetseerd dat tennismeisje

de taartgroetjes van Cindy

29

Ah, wat een leuke en mooie!! Heel mooi gemaakt!!

30

Hij is leuk!!
Lijkt me wel eng hoor in de vriezer, maar jij hebt dus bewezen dat het wel kan!
:)

Kijk ook eens op: [url=http://www.cakestudio.nl
Groetjes.... Constance  :) voor leuke 3D workshops

31

Oh deze is echt heeeel erg leuk zeg! Wat goed dat het invriezen gelukt is, ga ik zeker ook eens proberen! En ik ben ook wel benieuwd hoe je dat gedaan hebt, in een plastic zak oid, en hoelang vantevoren je hem er uit gehaald hebt.

Groetjes, Annette
Al mijn foto's zijn te zien op http://www.felicitaartjes-annette.mijnalbum.nl/

32

Over het invriezen: Donderdag gemaakt, vrijdag afgewerkt. In een diepvriestaartdoos (dus zonder zak) de vriezer in. ( ik heb speciaal een kist gekocht voor de taarten). Zondagochtend na de nachtdienst (8.00) hem uit de vriezer gehaald en in de koelkast gezet (stand 1) ZONDER deksel (ivm condens dat op de taart terecht komt). Zondagavond is hij opgehaald en in de taartdoos mee genomen. Thuis heeft ze hem in de kelder gezet met de deksel open (2 flessenhalzen van wijnflessen) om hem helemaal laten op te drogen. Maandagmiddag was hij volgens hun prima: geen plakkende fondant meer (satin ice, die nieuwe van PME), goed van smaak en van structuur.

33

Wat een leuke! Schitterende nuances groen heb je gebruikt!

Groetjes, Ria
"Le talent, ça n'existe pas, le talent, c'est avoir l'envie de faire quelque chose."

34

Wat een leuk taartje, vind het verven een erg leuk idee!
Ook leuk eens positieve verhalen te lezen over invriezen ;) :)