1

Onderwerp: donkere kleuren

Ik heb de wilton kleurenpasta set maar nu vroeg ik me af hoe jullie kleuren zo mooi fel en donker gekleurd krijgen. ik krijg enkel maar pastel tinten voor elkaar. Ik neem aan dat ik niet een heel potje in 1x hoef op te maken voor 1 taart op een kleur donker te krijgen of wel??

2

Re: donkere kleuren

Marsepein gebruiken ipv fondant....;)

3

ik had een mic van marsepein met fondant. maakt dat veel uit dan?

4

Fondant is een stuk lastiger om echt donker te kleuren, omdat het met wit begint. marsepein begint met een andere kleur (wat gelig) en is dus makkelijke donker te krijgen.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

5

ok maar het blijft dus lastig? sowieso zit er in de set van wilton geen echte primaire felle kleuren

6

Het kan wel, maar er moet wel veel kleurstof in. Rood en zwart is echt heel erg lastig (bijna onmogelijk :()
Volgens mij komt het door de amandelen ofzo dat marsepein beter kleurt dan rolfondant, maar met een mix gaat het ook prima (gebruik ik ook meestal).
Maar verder moet het wel lukken (geel, groen en blauw etc.), gewoon m

Mijn website: Presentaart

7

Lang niet alle kleuren worden mooi helder inderdaad. Ik ben zelf wel weg van de lemon yellow van wilton. en de violet. Verder heb ik nog wat intensieve kleuren van Squires Kitchen, maar die zijn er geloof ik uit. Poinsettia schijnt mooi rood te worden.

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

8

Ik ben persoonlijk niet zo weg van de kleuren van wilton  (sorry Inge )
Ik gebruik de kleuren van spectrum en daar krijg ik hele mooie kleurtjes mee.
Maar inderdaad, rood en zwart begin ik ook niet aan. Die koop ik kant en klaar.

Fondant kleurt moeilijker omdat het wordt aangemaakt en bijgekleurd met Super Wit. Het barst al van de kleurstof dus.

Mijn taartjes zijn ook te zien op: http://mamasas.mijnalbums.nl/

10

Beautiful Creations schreef:

Fondant kleurt moeilijker omdat het wordt aangemaakt en bijgekleurd met Super Wit. Het barst al van de kleurstof dus.

Oke, maar als ik zelf fondant maak(te, tijdje niet gedaan), dan was dat net zo lastig te kleuren?
Ik heb en hele voorraad Wilton hier, dus die gebruik ik ook (ga niet alles weggooien of andere kopen), maar heb wel zwart en rood van andere merken, en vind ook dat Wilton niet de beste is kwa kleurgel. Maar ja, ik zit er nu aan vast ;) en het werkt ook wel hoor, heb alleen het idee dat die andere iets beter zijn.

11

en die andere merken worden ook verkocht in de webshop?

12

Nee, niet allemaal, maar SK wel, en die zijn volgens sommigen ook beter dan Wilton, ikzelf heb ze nog niet geprobeerd, maar sommige mensen die mooie kleuren h

13

Ik gebruik SK en Wilton naast elkaar, net welke kleur ik wil, want ik vind van allebij verschillende kleuren weer mooier. Spectrum ken ik nog niet, maar dat komt doordat ik voorlopig nog even genoeg voorraad heb van die andere 2. ;)

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.