1

Onderwerp: Beetje in de war!!!!

Ik ben op zoek geweest naar een recept voor Witte chocolade ganache. Heb ik ook gevonden, so far so good. Maar in het ene recept van Lara is de verhouding 300gram witte chocolade op 125ml slagroom ( minder slagroom dan bij de melk en pure ganache) terwijl het recept van Granny 200 gram chocolade op 225 gram slagroom zegt. Dat is dus precies omgekeerd.

De een zegt meer slagroom en de ander juist minder!!!! HELP welke van de twee moet ik gebruiken?????

Please help me uit de verwarring ik snap er niets meer van en ik moet morgen een taart gevuld hebben met een witte chocolade vulling!!!!

Alvast bedankt!!

Lieve taartgroetjes van Annemieke!!!
http://www.mijnalbum.nl/Album=ITO7BKL3

2 Laatst bewerkt door mascha (13-12-2007 14:43)

Re: Beetje in de war!!!!

bij slagroom is gram en ml's niet helemaal gelijk hoor. Maar volgens mij moet je m

Mijn website: Presentaart

3

Ja dat was ook al even bij mij de vraag die ml en grams. Maar het verschil was zo groot en granny schreef er ook nog bij dat je juist meer slagroom moest doen ivm de juiste vetverhouding???? Daarom durf ik er nog niet aan te beginnen eigenlijk!

4

Ja bij wit kun je beter wat meer doen...
Ligt er ook een beetje aan wat je er mee gaat doen. Ga je het opkloppen als vulling of wil je een taart overgieten. Ik moest toen overgieten voor mijn aarbei-taart en wilde dat het goed dekkend was en niet te dun bleef dus heb ik behoorlijk wat witte choc toegevoegd. (meer choc dan slagroom)

5 Laatst bewerkt door mascha (13-12-2007 14:46)

Ja, die ganache die ze postte (granny dus) met speculaaskruiden stond meer room, maar in een oud berichtje vond ik dit, juist meer chocolade, dus een beetje een incosistent standpunt ;)

Maar Lara d'r recepten zijn altijd toppie dus zou voor die van haar gaan, en als het niet lukt ga ik wel ff verhaal halen bij d'r ;) :lol: (ik heb middelen om te straffen, ik zeg glimpotjes... ;) :D)

6

Ik zou wel op Lara's recepten vertrouwen! Heb alleen nog maar haar chocolade-truffel-taartje gemaakt en die wordt alom geprezen hier in huis. Zelfs mijn man vraagt regelmatig wanneer ik dát heerlijke taartje weer eens maak!
En dan moet je weten dat hij n

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

7 Laatst bewerkt door miekje (13-12-2007 15:00)

Okee dames, ik ga voor de ganache van lara!!!!! Hartstikke bedankt voor het meedenken!! Ik laat nog wel weten of het me gelukt is!!! ( Moet wel, anders kan ik de bruidstaart bestelling die ik heb van dezelfde mevrouw ook wel vergeten :D )

O enne, heeft een van jullie nog een leuk combi idee? Een laag chocoganache en eentje met..................??????????? Kan maar geen keuze maken!

8 Laatst bewerkt door mascha (13-12-2007 15:08)

FRAMBOZEN!

(frambozenbavarois bijv.) Is een supercombi, witte chocolade en frambozen :9 en ik houd normaal niet zo van fruit bij chocolade.
Of frambozenjam natuurlijk.

9

Mijn dank is groot!!:)  Ik ga voor de frambozenjam!!!!

10

graag gedaan :) Heb ik nu een punt (uit de taart) gewonnen ;) :9

11

hoop dat het gaat lukken met de ganache...ik heb hem vorig jaar gemaakt voor het st jansfeest en ik vond het niet echt een groot succes...maar wie weet vind de dame hem heerlijk enne een supercombi met framboosjes...je hebt tegenwoordig oook framboosjes in de dieper...kan je ook iets lekkers mee maken...frambozenmouse of zo iets...oef die taart wordt machtig...mar ja als het een bruidstaart is moet tie machtig zijn of niet soms!
Succes
groet corinne

Groet Corinne

12

Ik heb al eens Lara's recept gebruikt voor witte ganache en die was super gelukt!

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

13

ik doe het eigenlijk gewoon op het gevoel: 1 potje room en 1 grote reep chocolade. En ik weet dan niet eens hoeveel dat is.. Mss volgende keer toch maar eens meten/wegen