1

Onderwerp: "tekenen op taart"

wat kan ik het beste gebruiken als ik op fondant of marsepein met een penseeltje wil tekenen, dus welk soort eetbare verf voor dunne/dikkere lijntjes/designs etc etc.

2

Re: "tekenen op taart"

ik gebruik altijd gewoon de kleurstof die je gebruikt om de marsepein te kleuren en dan iets verdunnen met alcohol(jonge jenever gebruik ik),succes .
danielle

3

Ook ik verf met jenever en de wiltonpotjes uit de webshop. Gaat hardstikke goed.

4

kan ik ook iets gebruiken wat geen alcohol bevat, want kan niet voor iedereen met alcohol werken, er zijn mensen die vanwege religieuze overtuigingen niets met alcohol mogen. Dus iets op waterbasis???

5

Je kunt inderdaad ook je kwastje met wat water nat maken, maar dan duurt het drogen veel langer dan met alcohol. En ik las ergens eens dat het ook met citroensap kan, maar dat ook dat langer duurt met drogen.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

De alcohol verdampt toch ? Ik denk niet dat er nog veel alcohol inzit hoor!

Grappig trouwens, ik was net van plan om precies dezelfde vraag te stellen!

Ik weet dat ik niet perfect ben maar ik ben er zo dichtbij dat 't bijna eng is!  Ciao, Petra Hier vindt je mijn website.

7

ik verf met wodka :) Die fles staat hier toch maar, ik lust dat helemaal niet. en ik denk ook niet dat er nog iets van overblijft, je gebruikt zowiezo al maar een paar druppels, en die verdampen dan nog.

8

ik heb gister helemaal niets extra erbij gebruikt dus gewoon zo onverdund. dat is neit goed dus?

9

Kan wel, maar is een beetje donker/intensief denk ik ?

Mijn website: Presentaart

Je kunt ook dusting powder aanmengen met een beetje alcohol.

Alcohol wordt gebruikt omdat het snel verdamt en dus niet je onderlaag kan verpesten met smeltgevaar. Het is echt een te verwaarlozen hoeveelheid alcohol wat er wordt gebruikt en nog minder wat achter blijft.

Mijn taartjes zijn ook te zien op: http://mamasas.mijnalbums.nl/

11

Ik snap dat je het soms niet wilt gebruiken vanwege het geloof. Misschien kan je dan wel water gebruiken (of niet verdunnen, maar ken het effect daar niet van), het droogt alleen dus heel langzaam. Voor andere taarten kan je dan wel alcohol gebruiken.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com