1

Onderwerp: bewaren fondanttaart

as vrijdag ga ik een workshopje puzzelen volgen...dinsdag gebruik ik de taart. hoe kan ik hem het beste bewaren? in de diepvries? en hoelang laten ontdooien? binnen of buiten de koelkast?

groetjes andrea

2

Re: bewaren fondanttaart

Ligt eraan hoe de cake gevuld is, hoe oud hij was toen je het versierde....bvb.....

I believe in Sandy Claws

3

eeja schreef:

as vrijdag ga ik een workshopje puzzelen volgen...dinsdag gebruik ik de taart. hoe kan ik hem het beste bewaren? in de diepvries? en hoelang laten ontdooien? binnen of buiten de koelkast?

groetjes andrea

Ik heb mijn workshoptaart (fondant) ook in de vriezer gedaan en die komt er ergens volgende week weer uit.
Ik haal m een avond vantevoren uit de vriezer en zet m dan in de koelkast (denk ik) en kijk de volgende ochtend even hoever hij ontdooit is en dan gaat hij voor ik wegga uit de koelkast

Alles goed???? nee 3 fout

4

de cake word gevuld met botercreme en jam.
hij word vanavond (vrijdag de 23e) gebakken en gedecoreerd..dus helemaal afgemaakt... en ik heb hem dinsdag de 27e nodig..

groetjes andrea

5

Ik zou hem invriezen tot maandagavond dan in de koelkast (op een lage stand) laten ontdooien en dan dinsdag een uur of 3 van te voren uit de koelkast zetten. (of 's morgens uit de koelkast op een koele plek in huis voordat je gaat werken bv)

6

ok thanxx, ik heb hem smorgens al nodig..voor de 1e visite..dus haal ik hem er bijtijds uit smorgens..

groetjes andrea

7

veel gezocht op forum, en al veel tips gelezen over invriezen en ontdooien.... maar...
khoud nog een vraag over:
Als je je taart afgesmeerd hebt met botercreme en bekleed met fondant, gaat die botercreme dan bij het ontdooien niet teveel vocht verliezen waardoor de fondant zou kunnen smelten??
Misschien beetje vage omschrijving, maar ben zo bang dat als ik em ontdooi dat de fondant gaat scheuren en schuiven.
Jacqueline

8

Als je daar bang voor bent, kun je ook kiezen voor botercr

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

9

kga denk ik toch maar voor de pedaalemmerzak.
Vind de botercrememix van de webshop te lekker om te vervangen door creme 1:1 boter poedersuiker. Gelukkig heb ik RegalIce fondant, dus dat plakken zal wel meevallen.
kGa het er op gokken. Heb de taart nodig voor een gezellige avond, en had al gezegd er niet zeker van te zijn tijd te hebben om een taart te maken... dus kan met koeken aan komen zetten mocht de boel het niet overleven. :)

10

In mijn poging een topic te vinden waar het ging over taarten ontdooien, kwam dit topic het eerst naar voren op google :D.

Zelf ben ik er namelijk ook bang voor dat als ik vandaag of morgen m'n bekleedde taart (vulling (vanille- en amandelsmaak toegevoegd) botercrème van funcakes met stukjes bitterkoekjes erdoor) met fondant gaat scheuren of smelten als ik hem ontdooi. Door de ijskristallen zeg maar. Of gebeurd dat niet?
Ik wil er namelijk zeker van zijn dat wanneer ik de taart er donderdag 22 december uithaal, hij 23 december nog mooi glad/strak is natuurlijk :D.
En ja, wil dat nu al gaan doen, want ik moet 5 taarten hebben met de kerst en met 2 kleine kindjes hier rondlopend thuis (allebei jonger dan 2 jaar) is dat niet in 1 middag gedaan :lol: .

Hopelijk heb ik m'n vraag zo duidelijk gesteld/uitgelegd.
Alvast bedankt voor het reageren.
:)

Everything is what it looks like, but nothing is what it seems to be!

11

An_Angel schreef:

In mijn poging een topic te vinden waar het ging over taarten ontdooien, kwam dit topic het eerst naar voren op google :D.

Zelf ben ik er namelijk ook bang voor dat als ik vandaag of morgen m'n bekleedde taart (vulling (vanille- en amandelsmaak toegevoegd) botercrème van funcakes met stukjes bitterkoekjes erdoor) met fondant gaat scheuren of smelten als ik hem ontdooi. Door de ijskristallen zeg maar. Of gebeurd dat niet?
Ik wil er namelijk zeker van zijn dat wanneer ik de taart er donderdag 22 december uithaal, hij 23 december nog mooi glad/strak is natuurlijk :D.
En ja, wil dat nu al gaan doen, want ik moet 5 taarten hebben met de kerst en met 2 kleine kindjes hier rondlopend thuis (allebei jonger dan 2 jaar) is dat niet in 1 middag gedaan :lol: .

Het is mij nog nooit overkomen. Bij de FAQ kun je meer info lezen over het invriezen en ontdooien van taarten.
http://www.deleukstetaarten.nl/faq/57/K … nvriezen?/
http://www.deleukstetaarten.nl/faq/58/H … ntdooien?/

Succes!!

Groetjes, Renata

12

Renata75 schreef:
An_Angel schreef:

Het is mij nog nooit overkomen. Bij de FAQ kun je meer info lezen over het invriezen en ontdooien van taarten.
http://www.deleukstetaarten.nl/faq/57/K … nvriezen?/
http://www.deleukstetaarten.nl/faq/58/H … ntdooien?/

Succes!!

Bedankt, die had ik nog niet gezien :). Heb ze gelijk bij m'n favo's gezet. Ga het zeker uitproberen.

Everything is what it looks like, but nothing is what it seems to be!

13

over de verschillende vullingen...
ik gebruik vaak kloppudding van dr oetker als vulling (je weet wel, melk erbij, paar minuten mixen en in de koelkast op laten stijven...._
weet iemand hoe die reageren op vriezen en dooien??