Re: Bono de beer met vlinders (voor mijn verjaardag)
Hij is er eindelijk! Wat een geweldig plaatje!!!
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taarten Parade » Bono de beer met vlinders (voor mijn verjaardag)
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hij is er eindelijk! Wat een geweldig plaatje!!!
Wat knap geschilderd ook zeg! Helemaal echt!
Hij is echt megagoed gelukt!!!
Hoi Reza,
Wat een ontzettend leuke taart is het geworden zeg!
Nog een tip voor het plakkerige fondant, de meesten hier gebruiken dat goedkope doorzichtige tafelzeil (te koop bij Blokker) om fondant op uit te rollen. Ik had ook alles geprobeerd; bakpapier, siliconen bakmat, nix hielp (grr) toen voor nog geen tiende van de prijs van zo'n mat een stuk zeil gekocht en geloof het of niet... geen geplak meer!!
Misschien wist je dit al, zoniet, hoop ik je er mee te helpen!
Iedereen heel erg bedankt voor de leuke reacties Ik vond de taart zelf vrij mislukt maar kennlijk ben ik de enige die er zo over denkt (het bezoek wat de taart op kwam eten gister was ook al erg enthousiast).
Wat betreft het lekken ben ik er denk ik al achter waar het foutging; ik heb de taart inderdaad even in de koelkast gehad nadat ik de botercreme erop gesmeerd had, in de veronderstelling dat de creme dan wat steviger zou worden, en dus in een strakkere taart zou resulteren. Heb het volgensmij ook ooit iemand zien doen in een filmpje op youtube, maar waarschijnlijk had zij botercreme zonder water ofzo
En wat betreft het tafelzeiltje; dat wist ik nog niet, dus bedankt voor de tip! Snel naar de blokker deze week
echt heel mooi geworden en ik vind de kleuren heel mooi!
Hij is prachtig geworden....super!!
groetjes,
Alice
Heel erg gaaf. Heb hem meteen gegoogled en opgeslagen bij de favorieten. Wat een skeetje.
Nog van harte gefeliciteerd!
Wat een prachttaart. Hele mooie vlinders en zo mooi geverfd!!
Heel gemeen, maar ik ben blij dat er nog iemand is met dezelfde biscuitproblemen!! Rare vraag, maar heb jij een hetelucht oven? Ik nl. wel en heb precies dezelfde problemen (heel raar, niet altijd!). Maar 2 vriendinnen hebben dat nooit en die hebben een "gewone"oven..... Zou het daar aan kunnen liggen?
Ik heb inderdaad ook een heteluchtoven Debbie, een combimagnetron zelfs. Mijn ouders hebben ook een ' gewone' oven, en daar had ik vroeger ook nooit dit soort problemen mee met bakken, dus goeie kans dat het daar inderdaad aan ligt. Laatst ook de ' gewone' oven van een vriendin gebruik en daar had ik ook geen probleem mee, behalve dat de taart iets langer in de oven moest omdat hij zo hoog was, maar hij was niet zwart in ieder geval
Hij is wel super leuk geworde zeg
Wat betreft het lekken ben ik er denk ik al achter waar het foutging; ik heb de taart inderdaad even in de koelkast gehad nadat ik de botercreme erop gesmeerd had, in de veronderstelling dat de creme dan wat steviger zou worden, en dus in een strakkere taart zou resulteren. Heb het volgensmij ook ooit iemand zien doen in een filmpje op youtube, maar waarschijnlijk had zij botercreme zonder water ofzo
Hoi Reza, je taart gewoon na het in de botercreme zetten in de koelkast zetten om op te stijven hoor, daar ligt het niet aan. Pas wanneer de fondant/marsepein erop zit en dàn in de koelkast wordt gezet, kan er condens op je taart komen (net als op een glas witte wijn uit de koelkast zeg maar). En omdat marsepein/fondant niet tegen water kan, gaat ie dus soms smelten daardoor.
Maar ik heb het ook wel eens gehad zonder dat mijn taart in de koelkast was geweest. Ik had afgesmeerd met botercreme met vocht erdoor. De volgende ochtend zakte zo de helft van de jurk van mijn barbietaart af....:S Sindsdien gebruik ik altijd botercreme zonder vocht om af te smeren:
http://www.deleukstetaarten.nl/index.ph … grave%3Bme
en heb nooit meer last gehad.
Groetjes, Jozien.
Super super super...
't Is net een wenskaart... fantastisch gedaan, gefeliciteerd !
Wat is ie mooi geworden, het was het wachten waard hoor, schitterend.
Gr bettie
Ai wat een frustraties.
Het resultaat mag er wezen hoor. Ziet er schitterend uit!
Mooie taart en die vlindertjes vind ik helemaal leuk!
Vind het een erg leuk taartje, schaduw is goed gelukt!
Heb je de randjes van beer en vlinders ook met verf gedaan of met stift?
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taarten Parade » Bono de beer met vlinders (voor mijn verjaardag)