1

Onderwerp: Wel of niet in de koelkast bewaren

Moet ik een taart waarin als vulling een laag zwitserse room en een laag kersenvulling (Jonker Fris) zit, en welke is bekleed met fondant bewaren in de koelkast of in een andere koele ruimte, zoals de garage?
En hoelang kan een klaargemaakte taart bewaart blijven?

Wie helpt mij?
Mecheline

2

Re: Wel of niet in de koelkast bewaren

Hoi Mecheline. Slagroom blijft officeel 48 uur gekoeld bewaard goed. Dus je moet gewoon rekening houden met de vulling. Wanneer je botercreme gebruikt met jam of iets dergelijks kun je hem dus wat langer bewaren en hoeft het ook niet in de koelkast. Maar je blijft zitten dat hoe langer de taart bewaard wordt, hoe ouder/droger de cake wordt. Dus daar moet je ook altijd rekening mee houden.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

3

Dus als ik i.p.v. zwitserse room kies voor banketbakkersroom of voor een laag botercreme (moet ik er dan nog iets doorheen mengen, of zal dat zo ook lekker zijn in combi met kersenvulling?) dan kan ik hem langer bewaren.
In de koelkast of buiten de koelkast?

4

Je moet dan wel banketbakkersroom maken die je met water maakt! Want als je 'em met melk maakt, moet het ook in de koelkast!

Je kunt botercreme maken met de mix van de webshop. Je kunt ook een smaakje toevoegen (likeur, vruchtensap, een aroma of essence, gesmolten chocolade of chocoladepasta, enz.) of kleine stukjes koek (bastogne, oreo, bokkepootjes enz.)
Ik vind kersen met chocolade altijd een lekkere combi. Ook lekker met witte chocolade!

Succes!