1

Onderwerp: Eerste boetseerpoging... iemand tips????

Ik ga mijn eerste boetseersel maken. Althans... een poging ertoe :)

Het wordt een simpel ding om mee te beginnen. Namelijk een Konijntje (je weet wel, die witte...) voor mijn jongste zoon die binnenkort 1 jaar wordt. Past goed bij zijn Nijnje-feestje :Y

De oren wil ik graag aan het hoofd vast en niet apart erop. Moet ik dan met een soort kegelvorm beginnen en de punt inknippen? En dan de onderste helft ronder maken en de ingeknipte delen uit elkaar halen en naar oren vormen?
Het lijf van een andere kleur plak je er toch gewoon onderaan? Handjes en voetjes (Heeft Nijntje eigenlijk voeten nodig?) daar weer op plakken?

Ik hoop dat de RegalIce die ik besteld heb snel binnen komt, want met de Ballina die ik heb dit gaan doen wordt natuurlijk helemaal niets. De strik lukte ook niet met Ballina omdat het slap bleef.
Hoe eerder ik kan beginnen hoe beter want ik vermoed dat ik wel meer dan

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

2 Laatst bewerkt door Ini (11-12-2007 14:37)

Re: Eerste boetseerpoging... iemand tips????

Poeh... Nijntje ziet er simpel uit, maar volgens mij is ie juist heel lastig te boetseren. Maar misschien moet je Wendy even mailen?!
Ik heb laatst trouwens Bumba geboetseerd en die was helemaal niet zo moeilijk. Dat was mijn eerste boetseerfiguur) Daar is volgens mij ook een howto van.

Enne met RegalIce moet het lukken, hoor! Zeker als je er wat tylose door doet!

Succes.

3

Nou, volgens mij zit het in je hoofd volgens plan, en dan is het gewoon oefenen :) (ik heb overigens zelf nog nooit een nijn geboetseerd, wel stampertje, maar das weer een hele andere natuurlijk, die draagt ook geen kleding ;))
Volgens mij kan je voor de kop idd het beste een soort kegel maken en dan inknippen en dan de oren een beetje rond (dat puntje even intikken ;))
Verder zou ik gewoon goed kijken naar plaatjes van geboetseerde knijntjes en verder staat er misschien wel een uitleg hier en daar bij een taart van Wendy? Ik zou zelf niet meteen gaan mailen, is best veel werk om het helemaal uit te leggen via de computer vind ik, maar dat moet iedereen helemaal zelf weten natuurlijk.
Wel het resultaat showen he? Ook als -ie mislukt is (misschien kan iemand dan tips geven) ;) :D

Mijn website: Presentaart

4

Ini schreef:

Poeh... Nijntje ziet er simpel uit, maar volgens mij is ie juist heel lastig te boetseren. Maar misschien moet je Wendy even mailen?!
Ik heb laatst trouwens Bumba geboetseerd en die was helemaal niet zo moeilijk. Dat was mijn eerste boetseerfiguur) Daar is volgens mij ook een howto van.

Enne met RegalIce moet het lukken, hoor! Zeker als je er wat tylose door doet!

Succes.

Bumba... die lijkt mij juist zooooo moeilijk! Ik durf er niet aan te beginnen!

Wendy mailen... dat durf ik niet eens met een voor haar z

Groetjes, Carin

5

mascha schreef:

Wel het resultaat showen he? Ook als -ie mislukt is (misschien kan iemand dan tips geven) ;) :D

Ja dan kan ik iedereen tips geven hoe het níet moet :lol:

Groetjes, Carin

6

Ha die Carin, dus jij trekt ook eens de stoute schoenen aan..Je plan klinkt mij goed in de oren hoor :Y

Ik ben nog zeker geen expert, heb ook zelf nog maar pas geleden een start gemaakt met boetseren. Wel heb ik met Pasen een workshop van Wendy gevolgd en heb er een paashaas gemaakt. Wij hebben toen wel de oren apart gemaakt en ze er later opgezet, maar voor koNijn zou ik ook uit

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!