1

Onderwerp: te zoet

morgen dames.

Ik heb een vraagje,
Ik krijg soms comentaar van mijn proefers dat het soms te zoet is.

Nu mijn vraagje is er ook een wat frissere vulling.

geprobeerde vullingen zijn:
- aarbeienjam
- botercreme met  - bokkepootjes
                           - chocoladepasta
                           - pepernoten
-banketbakkersroom met ananas

NU moet ik voor opa ook een taart (vierkante en barbie verkleed als non) maken deze week en wil dus mandarijntjes gebruiken met slagroom + vier vruchtenjam
en botercreme met bastognekruikels. ZOU DIT OOK ERG ZOET ZIJN?

2

Re: te zoet

Ik vond mijn taart ook erg zoet. Mandarijntjes maken het absoluut frisser (weet ik uit ervaring) en 4-vruchtenjam heb ik nog niet zelf geprobeerd, maar gaat hier vanmiddag wel in de taart. Je kunt wat citroensap toevoegen aan het biscuitbeslag en de botercreme.

3

Ik had overigens de mandarijntjes zo zonder verdere bijvulling gedaan. Ik denk dat botercreme met bastogne ook wel zoet is, maar dat zal misschien wel gecompenseerd worden door de 4-vruchtenjam.

4

Citroensap erbij doen..

Daar was ik zelf nog niet op gekomen.

Nog 1 vraagje erbij ( als het kan)

Hoe zit het met bewaren. Ik zou zaterdag avond hem af willen maken (dus ook vullen) maar kan ik hem dan in de ijskast bewaren voor zondag??

5

De botercreme met bastogne wordt verwerkt in de barbie taart.

Is dus apart van de mandarijntjes,

6 Laatst bewerkt door Kaatje Koek (11-12-2007 11:27)

Ik denk dat je de taart niet in de ijskast moet bewaren, maar gewoon op een koele plek. Ik zet taarten in de bijkeuken neer, die ruimte wordt niet verwarmd. Een kelder, schuur of garage voldoet ook. In de koelkast heb je kans dat je taart gaat 'zweten' of dat de fondant smelt.

Edit: oh nee, je wil er slagroom in doen! Dan moet 'ie wel in de koelkast, ik begrijp dat dan aangeraden wordt om 'm in een kartonnen doos te doen.

7

Maar de temperaturen zijn nu zo laag buiten, dat als je hem ergen neer kunt zetten waar het niet verwarmd, is het koud genoeg is. Als ik nu 'n taart heb, zet ik hem in 'n kamer boven die niet verwarmd wordt en het raam op 'n kiertje.