1

Onderwerp: vraagje over lint/ribbon

ik heb een tijdje geleden ergens een topic gezien over ribbons, dat als je die om de taart heen doet, het kan gaan vlekken.
er zijn toen een paar tips hiervoor gegeven, maar ik kan het topic niet meer terugvinden, heb zoekfunctie al geprobeer maarrr.......

kan iemand het mischien terugvinden of anders een paar tips geven, wil graag met ribbons werken namelijk.

2

Re: vraagje over lint/ribbon

Vaak wordt het advies gegeven  royal icing te gebruiken om het lint mee vast te zetten, dit kan vlekken geven.
Zelf gebruik ik dubbel zijdig plakband. Dit mag natuurlijk niet direckt op de taart daardoor is het soms even lastig. Op het overlappende stukje lint doe ik een klein stukje dubbelzijdig plakband.

groetjes Francisca

3

francisca, jij hebt ook in engeland gewoond heb ik gehoord, wil je daar misschien wat meer over vertellen, heb je bv een cursus cake decoration gevolgd hier, hoe lang heb je hier gewoon etc etc

woon ook ik engeland, nog niet zo lang, dus zou graag wat meer willen weten over bepaalde producten ook enz

4

iemand anders nog wat tips.................. ?

5

Hoi,
Waar woon je?
Ik heb 17 jaar in Tunbridge Wells gewoond. (Onder Londen) Ik heb een twee jarige city and guild cursus gevolg in Tonbridge.  (Adult education centre)1 avond in de week. Daarna bleef ik gewoon 1 avond in de week gaan. Daarnaast was en ben ik nog steeds lid van de britisch sugarcraft guild. Een keer in de maand was er een bijeenkomst van de plaatselijke guild. Daar leerde je ook veel dmv dmonstraties, kleine workshops en gewoon met elkaar kletsen. We deden ook mee aan wedstrijden. Dit was dan een gezamelijk project.
Ook volgde ik workshops bij Frances Mc Naughton. Zij leerde mij de techniek van het bloemen maken.
Ik zou als ik jou was eerst kijken of er een locale onderdeel van de britisch sugarcraft bij je in de buurt is. Je kunt er altijd als gast heen. En hoeft dus niet meteen lid te worden. Meestal kost het als gast een pond of 3.
Vaak wordt van te voren aangegeven wie er demonstreerd. Leuk hoor! Zo heb ik Debbie Brown, Lindy Smith en nog verschillende anderen ontmoet.
He ik zou zo weer zin hebben om te gaan. Ik mis die ontmoetingen best wel.
Wil je meer vragen dan mag het ook via mijn mail adres hoor.

groetjes Francisca