1

Onderwerp: chocoladebotercreme vraagje

Vorige week heb ik voor mijn taartje een chocoladebotercreme gemaakt van een half pakje margarine, wat poedersuiker en een reep (kook)chocolade.
Goed gemixt zodat het lekker romig werd. Het smaakte ook lekker.

Maar ik had toch een probleempje.
De creme werd best wel hard
weet iemand tips om de creme wat zachter te houden?
Gebruiken jullie ook de gewone margarine uit een pakje of zou ik de boter uit een kuipje kunnen gebruiken omdat deze al wat zachter is.
Ik wil geen roomboter o.i.d. gebruiken omdat ik een koemelk vrije creme wil maken.

groetjes
Lisette

2

Re: chocoladebotercreme vraagje

Ik weet niet waar je de botercr

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

3

Ik had vannochtend ook botercreme gemaakt ( voor het eerst ) en dat deed ik dus voor ik met de taart begon, toen het klaar was zette ik het in de koelkast, maar na een half uurtje checkte ik even, en toen was het dus vrij hard. Heb het er vlug uitgehaald, en toen ik eenmaal de botercreme nodig had was het weer zachter geworden en goed smeerbaar!

Misschien met cacao erdoorheen ipv kookchocolade.?????

5

Ik maak altijd chocobotercreme met chocopasta. Dus botercreme maken en dan een paar lepels chocopasta erdoor heen mixen, lekkerrrrrrrrrr. Ik weet alleen niet of die koemelk vrij is, chocopasta.

6

mirjam buit schreef:

Ik maak altijd chocobotercreme met chocopasta. Dus botercreme maken en dan een paar lepels chocopasta erdoor heen mixen, lekkerrrrrrrrrr. Ik weet alleen niet of die koemelk vrij is, chocopasta.

:9 Ik ook !!!!

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

7

Lisette,
Heb jij voor mij het recept van die (chocolade)botercreme?
Want ik wil ook graag een lactose/koemelkvrije botercreme maken, maar weet niet goed hoe!
Misschien is choba boter een idee? ik weet dat dat ook plantaardig is... ipv gewone chocolade?
Alvast bedankt!
Jolanda

8

Jolanda

Ik heb toevallig vandaag weer een chocoladebotercreme gemaakt.
Een pakje wajang boter op kamer temperatuur goed mixen met wat poedersuiker een paar lepels chocoladepasta (puur, merk= Patsy deze is melk vrij) en nog wat cacao poeder tot het lekker smaakt

in choba boter zit wel lactose