1

Onderwerp: Voor de eerste keer

Hallo Mensen,

Ik ben sinds een paar dagen hier al aan het rondsnuffelen( en ook voorgesteld) op de site en heb inmiddels besloten dat ik ook maar aan het taartenvirus moet gaan geloven :lol:
Ik heb inmiddels al een plan uitgestippeld wat voor taart het moet gaan worden ongeveer en heb ook al de basisbenodigheden(tenminste waarvan ik denk dat het voldoende is) besteld in de webshop.pfff wat een hoop keus zeg!

Nu vroeg ik me het volgende af.
Ik wil 2 lagen vulling gebruiken. tobleronemousse en botercreme met een smaakje(bv advocaat of rum)
Is dat wat of hebben jullie misschien een betere combinatie?
Ben benieuwd of het allemaal gaat lukken deze week met het bakken hihi.

Groetjes Knubje

Groetjes Angelique

2

Re: Voor de eerste keer

Hoi Knubje,

Welkom bij de club.

Klinkt lekker de vullingen, ik zou er voor de "frisheid" onder de botercreme nog een laagje jam/lemon curd doen. Anders wordt het zo'n zoete boel. (de toblerone mousse is behoorlijk aan de zoete kant, de botercreme ook, alhoewel die van de webshopmix juist ontzettend lekker is en helemaal niet veel te zoet).
Maar goed dat is mijn idee. Als je verder op het forum rondneust zul je zien dat de smaken nl nogal eens verschillen.

Volgens mij is er zelfs ergens nog een topic over vullingen en combinaties (de zoekfunctie is zeker een hele goede hulp voor beginners en ook oud beginners/die hards).

succes en we zien je resultaat graag in de show off!

greetsz KiT

er is altijd wel een reden voor taart

3

Hoi Knubje
Ik doe bij de toblerone inderdaad ook jam en meestal banketbakkersroom
Maar laat ik nou geabonneerd zijn op het topic welke vullingcombinaties die Kit bedoelde, deze dus
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … 83&p=1
ik wil er geen een missen
Heel veel succes met je 1ste bevalling van een taart en m vooral laten zien hier

Alles goed???? nee 3 fout

4

Hoi Kit en Lune,

Bedankt voor jullie meedenken.Ik ga inderdaad maar doen wat jullie zeggen anders wordt het misschien wel erg zoet.Nou zijn ze hier wel zoete kauwen maar toch =)

Ik heb inderdaad de botercreme maar van de webshop gekocht.Dus dan wordt het in ieder geval al wat minder zoet.Nou ben benieuwd of het me allemaal gaat lukken.Van de week zal ik alles wel binnen krijgen en dan kunnen we aan de slag :P

Als de taart goed gelukt is dan zal ik zeker een foto plaatsen hier.Ben benieuwd of dat gaat lukken want ben nog nooit actief geweest op een forum dus moet nog heeeeeeeeel veel leren.Maar met de zoekfunctie kom ik al een heel eind en anders vraag ik het op het forum wel.

Groetjes Knubje

Groetjes Angelique