1

Onderwerp: snap er niets van zakt in...

ik snap er niets van heb ongeveer al 10 taarten gebakken in mijn oven voor 26 cm deed ik hem 30 min op 160 graden en 15 min op 180 graden(hetelucht-comnbi magnetron) dat ging elke keer goed.
en nu vandaag ben ik met de derde taart bezig....en hij zakt weer in,de moed bij mij ook.....
hij komt gewoon  niet omhoog snik,en mijn dochter is dinsdag jarig dus ik wou ze morgen afmaken...en ik heb nu te weinig eieren voor nog twee taarten...snik....

Webshop- Workshops Winsum/ Groningen
www.juffrouwtaartshop.nl

2

Re: snap er niets van zakt in...

mijn oven kan van 130 naar 160 naar 180...
moet ik dan toch maar met 130 beginnen?

www.juffrouwtaartshop.nl

3 Laatst bewerkt door lune (09-12-2007 17:03)

inzakken wijst volgens mij op niet gaar zijn (ook al lijkt hij dat wel) dus ik zou langer doen en goed prikken en voelen aan de bovenkant of hij terugveert.
en even naar de buuf.........Men lene een ei :D

Alles goed???? nee 3 fout

4

Mijn taart was ook niet gaar en zakte als een plumpudding in elkaar, langer in de oven laten staan en de temperatuur op laten lopen. Dit waren de tips die ik hier kreeg en het ware hele goede tips !

5

ik ben bang dat ik een ander probleem had,ik had hem aldoor ingespoten met bakspray maar had hem niet eerst geschut...de volgende zit nu in de oven,en ik hoop toch zo dat het nu goed gaat...pffffffff......sta al vanaf half 10 vanmorgen in de keuken...

www.juffrouwtaartshop.nl

6

pfff...ja dat is echt niet fijn. Ik had er ook stress van hoor. Maakte voor het eerst taart en dan ineens ook nog twee. Mijn biscuittaart was ook ingezakt, balen natuurlijk. Ben er ook zowat het hele weekend mee bezig geweest, haha.

Nou hopelijk gaat het nu goed met je taart, sterkte !

7

hmmm die bakspray is het ook niet,hij zakt nu weer in,de moed zakt me nu echt in de schoenen....de afgelopen 10 x gaat het goed en nu ineens dit.....snik

www.juffrouwtaartshop.nl

8

heb nu mijn 5e taart in oven...en ook mislukt...shit

www.juffrouwtaartshop.nl

9

Wat erg.....je 5 de taart ook al ingezakt? Ik vrees ook dat het nog niet gaar is...werk zelf niet met een combi...

En drie taarten doorsnijden en daar de mooiste helften op elkaar plakken met de vulling ertussen...is dat ook geen optie? of zijn ze echt allemaal compleet tot de bodem ingezakt?
Sterkte ermee...

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

10 Laatst bewerkt door yvonneke (09-12-2007 21:31)

euhm ja elke taart is wel wat mee....ik kan hem er nog wel langer in doen maar omhoog komt hij niet meer...word alleen maar zwarter...
het is net een spons erg raar,want de eerste 10 heb ik op dezelfde manier gedaan....had bij mijn buurvrouw nog 3 eieren geleent...ik hoop van zegen...maar helaas....heb overmorgen verjaardag van mijn dochter dus moet morgen middag echt racen....had een ouwel besteld met haar foto,dus die moet echt erop...dan ga je natuurlijk geen kant en klare kopen...
ben bang dat ik morgen maar ff naar welkoop moet ff soezie ophalen,op de hoop dat dat goed gaat...http://www.mijnalbum.nl/Foto-DLRG6WTW.jpg

www.juffrouwtaartshop.nl

11

Ach gos, wat een pech! Maar je kunt van jou niet zeggen dat je snel opgeeft, stoer dat je blijft proberen!

Als hij niet gaar is maar wel bruin, lijkt het er toch op dat je oven te hoog staat. Of misschien zijn je eieren niet helemaal op temperatuur geweest. Zelf leg ik ze altijd in een badje van warm water voor ik begin, anderen laten ze buiten de koelkast op temperatuur komen. En ik gebruik altijd biscuitmix tegenwoordig.

Maar toch vind ik hem zo wel te gebruiken hoor, de mooiste lagen uit de mislukte taarten snijden en daar dan een nieuwe van bouwen, dat zou ik doen...

Groeten, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

12

hihi,ze liggen al in de groen container...ik vond ze toch wat te sponzig,ik ga morgen opnieuw proberen,met de adviezen van de shop...op de hoop dat t dan goed gaat
groetjes yvonne

www.juffrouwtaartshop.nl

13

jammer dat je zo ver weg woont. Had ik je even kunnen helpen!
Hoop dat je het morgen wel redt! We duimen voor je!

Groetjes Tweety!

14

thanks ...das erg aardig

www.juffrouwtaartshop.nl