1

Onderwerp: Kikker met waterlelies

Deze taart heb ik gemaakt voor de 75ste verjaardag van mijn moeder, waar we gisteren heen waren.
Ze vindt kikkers er leuk, dus zo'n beestje moest er maar op komen. Ook waterlelies erbij gemaakt, van flowerpaste (wat ik maar niet dun genoeg uitgerold krijg, maar dat mag de pret niet drukken).

Hier is ie:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-4OUQLS6Q.jpg

De grote onderste taart is de chocoladetaart van Lara's site, met geraspte sinaasappelschil erdoor. Heerlijk! Een keer gevuld met een laagje sinaasappel marmelade.
De bovenste taart is ook gelijk maar van een recept van Lara's site, de bananentaart. Zoet, maar ook erg lekker. De gevuld en afgesmeerd met botercreme met bebogeen.
Bekleed met marsepein beiden.

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

2

Re: Kikker met waterlelies

Mooie, zoete taart! Je waterlelie's vind ik prachtig gelukt!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

3

Hele leuke mooie taart,de kleuren zijn mooi helder.
Ik vind je waterlelies goed gelukt hoor,toppie.

groetjes,Natasja.

groetjes,Natasja.
Mijn taarten op www.pvyc8jcd.mijnalbum.nl

4

Hmmm hij klinkt lekker. Ziet er prachtig uit met die lelies!! Mooie kleuren!!

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

5

Leuke taart.Mooie kleuren gebruikt!! Ik moet gelijk als ik de kikker zie denken aan een bewoonster bij mij op de afdeling. Die heeft de hele kamer volstaan met kikkers!!!!!!!

6

Mooi zeg. De kleurencombinatie is ook erg leuk.

Groetjes Ilse

mooi!!
je waterlelies zijn super!

Neem even een kijkje op:
http://joytaart.come2me.nl/

8

mooie strakke taart, en knap boetseerwerk hoor! Ben gek op kikkers, ook al ben ik een Pad :P Lelies erg knap gedaan!

9

Wat mooi Lieselotte...

SUPER...

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

10

Hoi Lieselotte,

Een hele mooie taart zeg! Ik vind de waterlelies evengoed mooi gelukt. Maar dat met die gumpaste, rolde je dat uit op vet (plantaardig vet zoals Trex of Crisco) of op poedersuiker? Want met dat laatste lukt het niet omdat het dan steeds weer terugveert.... op het vet blijft het plakken en zal het dus minder terugveren waardoor het steeds dunner wordt. Hopenlijk een tip voor de volgende ronde?

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

11

Wat een superschattige, originele taart zeg!

12

Supermooi effect zo!

Hoe heb je die waterlelie zo mooi gekregen? gemaakt van de gerberaplungerset?

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

13

Echt schitterend gemaakt! Super!

Groetjes Tweety!

14

Heeel erg mooi en leuk!!! Je waterlelies vind ik helemaal geweldig!!

Vraagje: De waterlelies zijn met flowerpaste gemaakt schrijf je. Breken ze dan minder snel?? Ik heb het met fondant gedaan maar dan braken de blaadjes heeeel snel af. Heb je misschien een tipje voor mij???

Lieve taartgroetjes van Annemieke!!!
http://www.mijnalbum.nl/Album=ITO7BKL3

15

Wat een vrolijke taart!

16

miekje schreef:

Vraagje: De waterlelies zijn met flowerpaste gemaakt schrijf je. Breken ze dan minder snel?? Ik heb het met fondant gedaan maar dan braken de blaadjes heeeel snel af. Heb je misschien een tipje voor mij???

Ik had niet het idee dat ze heel breekbaar waren... Ze waren dus niet superdun uitgerold (je kon nog niet door de paste heen kijken, zeg maar) en ze waren ook nog niet helemaal uitgehard toen ik ze op de taart zette. Dus misschien moet je ook een keer flowerpaste proberen om te zien of dat verschilt met jouw fondant poging... Ik werk weinig met fondant, dus kan het niet goed vergelijken.

17

Jozien schreef:

Supermooi effect zo!

Hoe heb je die waterlelie zo mooi gekregen? gemaakt van de gerberaplungerset?

Groetjes, Jozien.

Ja inderdaad met dit
http://www.deleukstetaartenshop.nl/images/sunflowerset3.JPG setje.

En dan in verschillende maten kopjes laten drogen zodat de uiteindjes van de blaadjes omhoog staan.

Voor het kleureffect: flowerpaste licht roze gekleurd met kleurgel. Na het drogen de blaadjes helemaal roze gedust en daarna het binnenste nog met wat donkerder roze/rood gedust. Toen voorzichtig in stoom gehouden om de kleur te laten houden en weer laten drogen.

18

Wauw wat een mooie taart! Ik vind de kleurencombi erg mooi. En wat een prachtige lelies!

19

Mooie en leuke taart hoor!!
En je waterlelies zijn echt prachtig....daar kun je de plungers dus ook goed voor gebruiken......die liggen hier nog ongebruikt in de kast...maar niet lang meer :lol:

groetjes Elma en Dani

20

je taart is prachtig!! mooie kleurencombinatie!

21

Heel erg mooi! De waterlelies vind ik prachtig, de kleurencombinatie vind ik ook erg mooi :Y. Gefeliciteerd nog met je moeder!

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

22

Prachtige taart en die waterlelies....knap hoor, heel erg mooi!

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

23

Prachtige waterlelies!!

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

24

Mooie waterlelies, heel leuk taartje

25

Heel erg mooi!!!
Ik moet voor zaterdag een taart maken met een kikker. Deze is erg inspirerend!!!

groetjes Crystal
Mijn taarten zien? -->Crystal's creaties