1

Onderwerp: champagnemousse

Ik ben al 2 weken haastig op zoek naar een vulling voor mijn taart voor a.s oud en nieuw.
Nu las ik in een folder van de hema, een taart met witte chocolade en champage mousse, hmmm heerlijk maar wel leuker om deze zelf te maken.
Alleen kan ik dus nergens een recept vinden van champagemousse, iemand een idee?
alvast bedankt

2

Re: champagnemousse

Ik ga morgen (toeval bestaat niet!) een bruidstaart maken en die ga ik vullen met champagnecreme.

Om dat met oud&nieuw ook te gebruiken, daar was ik nog niet opgekomen! Bedankt voor de tip!
En als het erg lekker is doe ik het in m'n kersttaart ook!

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

3

Kijk even op de site van Lara : http://www.tartacadabra.nl/ tussen de recepten. Daar vind je vast wat je zoekt.

4

Of zoek op : champagnebavarois in Google

5

Hoi Anna.

Bij de howto's, onder het kopje projecten heb ik een nieuwjaarstaart staan. Ik heb die zelf al 2 keer met groot succes gemaakt, die vulling is echt heerlijk, dit zijn de ingredienten

Voor de vulling:

60 gram eidooiers
45 gram suiker
60 gram water
30 gram suiker
8 gram gelatine (= 4 blaadjes)
35 gram water
40 gram champagne
20 gram brandewijn
375 gram slagroom

Succes! Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

6

Het recept voor champagnecreme waar Carin het over heeft staat onder recepten en dan vullingen, maar ik heb het linkje even hier voor je neergezet:

http://www.deleukstetaarten.nl/index.ph … grave%3Bme

Groetjes en succes,

Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

7

Nee hoor, dat is niet het recept wat ik bedoel/ga maken morgen. Dat is namelijk v

Groetjes, Carin

8

Carin schreef:

Nee hoor, dat is niet het recept wat ik bedoel/ga maken morgen. Dat is namelijk v

Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

9 Laatst bewerkt door Carin (10-12-2007 22:53)

Juist :D .

Groetjes, Carin

10

Moet ik toch ook eens proberen ;)

Heb een tijdje terug een recept voor champagnemousse ergens vandaan geplukt (met citroenen, eidooiers, gelatine, slagroom, suiker en cava), maar dit is veel te veel voor de taart die ik voor de kerst maak. Weet iemand of ik dit ook in kan vriezen? Doe ik met andere vullingen wel.

groetjes Annemiek

veel bakplezier, groetjes Annemiek

12

zwanenprinses schreef:

Heb een tijdje terug een recept voor champagnemousse ergens vandaan geplukt (met citroenen, eidooiers, gelatine, slagroom, suiker en cava), maar dit is veel te veel voor de taart die ik voor de kerst maak. Weet iemand of ik dit ook in kan vriezen? Doe ik met andere vullingen wel.

groetjes Annemiek

Hoi Annemiek, volgens mij kun je het gewoon invriezen hoor, heb het wel met andere recepten gedaan die ongeveer gelijke ingredienten bevatten dus met deze zal het ook wel goed gaan denk ik (hoop ik ;) )

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

13

De simpele creme die ik had gemaakt was ook erg lekker hoor, heb er veel mooie complimenten op gehad! En zo simpel te maken. En zo simpel om een klein beetje te maken :)

Groetjes, Carin

Heb 'm vandaag gemaakt en geproefd (erg lekker). Heb een deel ingevroren voor oudejaarsavond en we eten de rest morgen als toetje. Ik laat wel weten of hij na ontdooien nog lekker was, maar ga er dus wel vanuit.
Groetjes Annemiek

15

Carin schreef:

groetjes Saskia
www.taartenmeer.nl

Ja hoor dames, na het ontdooien was hij nog steeds heerlijk!! Ga /m nu ook maken voor de verjaardagstaart van m'n dochter (ze wordt 3 en eet toch alleen de marsepein).

Groetjes Annemiek

Berichten [ 16 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » champagnemousse