1

Onderwerp: Houdbaar taart met fondant

Ik heb gisteren (zaterdag) een taart met fondant gemaakt. Graag zou ik 'm woensdag pas op willen eten. Hoe lang blijft zo'n taart houdbaar? De taart is gemaakt van biscuitmix, botercreme en fondant. En oja, ik heb de taart in de koelkast. Wie kan mij helpen???

2

Re: Houdbaar taart met fondant

Ik zou hem in de vriezer stoppen. In een taartdoos of plastic zak. En dan dinsdagochtend in de koelkast op de laagste stand laten ontdooien dan is hij woensdag wel lekker te eten. Van zaterdag tot woensdag lijkt mij niet zo'n fris idee om hem in de koelkast te laten staan.

Ik had donderdag een taart gemaakt voor zaterdag, die vrijdag afgewerkt omdat ze hem zouden komen ophalen maar na een telefoontje bleek dat ze het feestje verzet hadden maar de taart niet :S dus maar op goed gelukt in de vriezer gestopt in een taartdoos. Straks laat ik hem langzaam ontdooien in de koelkast en dan is het hopelijk maandag allemaal nog lekker. Voor mij is het de eerste keer dat ik iets invries maar er zijn forumleden die dat vaker doen en daar geen problemen mee hebben gehad.

Succes!

3

Re: Houdbaar taart met fondant

ik heb hem vrijdags gemaakt..ook met botercreme en fondant..in de vriezer. maandagsochtend in de koelkast..goed verpakt in folie. en dinsdags 1 uur voor de tijd uit de koelkast..en pas vlak voor aansnijden folei eraf..zag er goed uit, zweette niet en smaakte prima..

groetjes andrea