1

Onderwerp: Drie maal is scheepsrecht???

Help, ik begrijp niet echt wat ik verkeerd deed met het beslag. Ik heb drie keer gisteren biscuitdeeg gemaakt. Niet van een mix, maar met eieren, suiker en bloem. Eieren en suiker boven een pan luchtig geroerd - dat ging super. De eerste versie is een platte stevige koek geworden. Ik dacht dat ik teveel heb geroerd in het beslag - nadat de bloem erbij was gegaan. De tweede versie had ik niet goed doorgeroerd en kwam uit de oven met een harde bloem laag op de bodem. Meteen in de prullenbak geflikkerd. Voor de derde versie moest ik een ei lenen bij de buren die zeiden 'geef het toch op'. Maar nee, de laatste versie ziet er nog het meest uit als een goede biscuitdeeg, maar is ook niet erg hoog geworden. Deze kan ik wel doorsnijden.

Wat doe ik verkeerd?
- oventemperatuur is niet erg precies afstelbaar. Heb wel een oventhermometer, maar dat betekent nog steeds dat ik niet goed kan afstellen
- ik doe iets verkeerd met het beslag?
- de taart moet langer in de overn (40 minuten gedaan)?

Wie weet het??

Barbara

2

Re: Drie maal is scheepsrecht???

Je zegt dat je roert. Bedoel je daar met een lepel mee?
Biscuitdeeg moet je echt kloppen met een mixer. En dan zeker een minuut of 10.

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

3

Ik heb gisteren een biscuitje gemaakt van zelfrijzend bakmeel, suiker en ei.

Eerst de suiker en de eieren geklopt met een garde zodat het goed gemend is..dat een min of twee later rusten.
Toen het mengsel 10 min op de hoogste stand gemixed.
En daarna voorzichtig de bakmeel er doorheen geschept. De taart van 15 cm moest wel 35 min in de oven op 175 voor ie gaar was dus een grotere taart moet misschien wel langer dan die 40 minuten....

4

Ik dacht dat je niet te lang moest mixen wanneer je de bloem erbij hebt gegooid. Ik heb nu een mislukte taart in de ijskast staan - mijn botercreme ziet er ook niet uit; is heel erg klonterig ondanks 10 minuten mixen met handmixer. Verdorie. Heb de neiging alles in de prullenbak te gooien en naar de Hema te gaan.
Ik snap er niets van, balen, zucht.