Onderwerp: bloemetjes op rolfondant plakken
Hoe of waarmee plakken jullie eigenlijk de decoraties op het fondant ?
Gaat dat ook zonder eetbare lijm etc. ?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » bloemetjes op rolfondant plakken
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hoe of waarmee plakken jullie eigenlijk de decoraties op het fondant ?
Gaat dat ook zonder eetbare lijm etc. ?
Water, heel licht bevochtigen met een penseeltje bijvoorbeeld. Ik pak altijd een bakje met ee piepklein beetje water, doop ik de penseel in en die strijk ik dan nog af aan de wanden van het bakje. Dus echt alleen vochtig maken.
Ik doe dus precies hetzelfde!
Ik breng een stipje royal icing aan op de decoratie en plakken maar
Ligt er aan of het bloemen van icing zijn of van marsepein/fondant. Als ze van icing zijn gebruik ik een drupje icing om ze te plakken. Zijn ze van marsepein/fondant dan gebruik ik een beetje water.
Bedankt allemaal !
Ben vanmiddag even naar het suikeratelier in Beek geweest, jeetje had het heel winkeltje wel leeg willen kopen ( al scheelde het niet veel haha) Ga straks eerst een geboorte taart maken en morgen een barbietaart. Hoezo besmet met het taartbakvirus he ?! Heb trouwens voor het vastzetten van de bloemetjes Cylose ? Zal het wel verkeerd schrijven maar het schijnt goed te plakken..
Nou, ga zo maar beginnen.. wordt vervolgd natuurlijk !
Tylose is dat, even aanmaken met wat water en dan heb je dus inderdaad eetbare lijm.
Ligt er aan of het bloemen van icing zijn of van marsepein/fondant. Als ze van icing zijn gebruik ik een drupje icing om ze te plakken. Zijn ze van marsepein/fondant dan gebruik ik een beetje water.
Bloemetjes van icing plak je ook prima met water hoor.
.. wordt vervolgd natuurlijk !
Ja... dat verwachten wij wel
weet niet of jullie het gelezen hebben in een andere topic maar mijn kapsel was al mislukt ! Bleek toch niet gaar te zijn na 35 minuten en ging mij stuk met het storten. Maar ben alweer aan het bakken geslagen dus hopelijk lukt het nu wel....hihi
o ja, gisteren vertelde de vrouw van het suikeratelier mij dat het beter was een barbietaart niet af te smeren aan de buitenkant met botercreme vanwege het vocht in de boter met als gevolg dat het fondant kan gaan smelten. Wat zijn jullie ervaringen hiermee ?
Pff...wat een vragen he...:/
Fondant gaat alleen smelten van 'echt' vocht, niet van vocht in boter. Het kàn (maar daar zijn de meningen over verdeeld ) smelten door het vocht in boterc
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » bloemetjes op rolfondant plakken