1

Onderwerp: aan het knutselen geweest

Ik had gister mijn doos met bakspullen ontvangen dus ben lekker aan de knutsel geweest. Ik heb zelf wat regalice fondant gekleurd, wat tylose erdoorheen, even laten rusten en toen bloemen eruit geponsd en hard laten worden. alles is goed gegaan. De kleine bloementjes zijn nu keihard en dus klaar voor versiering op de taart. De grote bloem is ook hard en erg kwetsbaar dus helaas is er vanmorgen 1 bloemblaadje vanaf gebroken. Ik ga wel even kijken wat ik daarmee ga doen.

ook heb ik me gewaagd aan het maken van een strik. Ik moet enkel nog de krullen maken die ben ik vergeten. ik denk alleen wel dat dat ook heel kewtsbaar wordt. Zou het helpen als ik ze maak zonder tylose erdoor heen?

en omdat ik lekker bezig was heb ik ook een babietje geboetseerd. ik had nog van die marsepeinen bolletjes over van de sinterklaas dus die lekker gekneden en geboetseerd. Plakte wel wat meer dan de gewone rolmarsepein en het is geen echte huidskleur dus lijkt nu net of het babietje al veel in de zon heeft gelegen hahaha. Maar het is leuk zo even eea uit te proberen.

Zal dit weekend foto's ervan maken en ze hier laten zien. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Oh ja had ook nog een roosje in elkaar gemaakt. Het is zo leuk om te doen. Ben acht bang dat ik verslaafd ben hahaha. Vanavond ga ik een kapsel bakken. die wil ik dan zaterdag gaan bekleden. Moet ik deze dan na afkoelen bewaren in een luchtdichte doos of in de koelkast?

2 Laatst bewerkt door Ini (07-12-2007 12:56)

Re: aan het knutselen geweest

Wat leuk dat je zo lekker creatief bezig bent geweest. Ik ben erg benieuwd naar de foto's!

Kapsel gewoon in vershoudfolie verpakken. Je kunt het eventueel ook nog invriezen.
Zo doe ik het altijd.
Ook makkelijk als je kapsels op voorraad wil hebben.

3

Klinkt wel veelbelovend. Knap dat je je gelijk gewaagd heb aan een baby! Wil dus wel snel de foto's zien h

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

4

Die krullen blijven kwetsbaar wel vind ik, ook zonder tylose (had ze zelf zonder gemaakt en bij het overleggen braken er 2 - maar nou was ik er ook wel erg snel bij)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Met tylose zou het juist sterker moeten worden dan zonder. Misschien moet je ze langer laten drogen?

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.