1

Onderwerp: Mijn eerste poging tot een taart

Gaat volgens mij een beetje mislukken.
Ik heb het recept voor het basisbiscuit gevolgd, en dat ging naar mijn idee heel goed.
Nu zit het in de oven, een kwartier nu..maar het gaat nu al bijna over de rand.

Ik heb gewoon de ronde vorm van 24cm.
Waar kan dat nou aan liggen?
Ik kijk het wel even aan voor nu..

2

Re: Mijn eerste poging tot een taart

Misschien iets te veel beslag?

Maakt op zich niet uit hoor. Gewoon lekker laten gaan en wachten tot hij gaar is. Vaak zakken ze dan nog ietsje in en anders kan je de uitlopers er altijd nog een beetje afsnijden.
Vaak loopt hij trouwens niet eens over de rand. Hier rijzen ze gewoon recht naar boven, soms een centimeter of 2 boven de rand, en zakken daarna weer iets naar beneden.

Succes!

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

3

Ja ik zie dat dat idd gebeurt, ( omhoog )
Nou goed, ben benieuwd of het gaat lukken :)

4

Hij zakt inderdaad nog wel weer heel ietsje in. Ik las ook dat je een taartvorm altijd maximaal voor 2/3e moet vullen. Als 'ie goed rijst heb je in ieder geval lekker luchtige taart!

5

Nou hij is klaar, en had hem gevuld met kersenvulling en slagroom,  ( verder nog niet versierd, ik dacht laat ik eerst maar even kijken of dit me lukt haha)

Alleen bleef bij de onderkant niet goed 'vastzitten' zeg maar, van de bekleding ( marsepein )

En smaakt fondant iets anders dan marsepein? Want marsepein is echt iets waar je van moet houden vind ik.

6

Ja, fondant smaakt heel anders dan marsepein! Fondant is een suikerpasta en smaakt gewoon zoet. (Misschien zijn er mensen met een betere beschrijving!)
Ik maak vaak marsefond om te bekleden, dat is dus marsepein en fondant door elkaar. Ik vind dat lekkerder (en de meeste mensen in mijn omgeving ook) en ik vind het gemakkelijker met uitrollen
Het is een kwestie van smaak, hoor. Je moet gewoon eens wat uitproberen.
Succes!

7

De volgende keer bestel ik fondant via de webshop, ik denk dat fondant wat lekkerder is.

8

Ik vind fondant wel erg zoet hoor, ik heb juist nu marsepein besteld om eens te proberen.

9

Ik heb besloten het vandaag eens met botercreme te proberen.
Ik had sowieso beter moeten lezen, want ik wist niet dat ik onder het marsepein die botercreme moest doen, vandaar dat het niet meewerkte haha.
En ik had hem ook niet omgekeerd enz enz, nou ja, het was mijn aller eerste h

10

Met kleurstof (bijv. van Wilton, uit de webshop). Met wat gezeefde jam kun je 'm ook wel kleuren, maar niet te veel nemen want dat is alleen maar weer extra vocht. Cacao werkt prima voor een bruin kleurtje.

11

ok bedankt.
Zojuist heb ik mijn 2e kapsel uit de oven gehaald en die is weer super gelukt!
Dat wordt nog een verslaving zo haha.