1

Onderwerp: ingevroren taart

heb mijn pietentaart ingevroren en 24uur van tevoren eruit gehaald.
in de koelkast gezet en daarna meegenomen naar het sintfeest.
De marsepijn was helemaal nat (zweten) zelfs na 24uur nog. En heel zacht, het lekkere stevige marsepijn was weg. ook leek piet een onderkin te hebben gekregen doordat de boel wat was gaan zakken.
vond het erg zonde, de smaak vond ik daardoor minder.
Hoe kan dit?

2 Laatst bewerkt door mascha (06-12-2007 11:56)

Re: ingevroren taart

Nadat hij uit de koelkast komt gaat hij opnieuw zweten door het verschil in temperatuur, dan moet je hem nog buiten de koelkast laten drogen.

Oh ja, en dat piet een onderkin kreeg, ik denk dat het lastig is met geboetseerde figuurtjes, die kan je er beter afhalen en er opnieuw opzetten, want inzakken is onomkeerbaar.

Mijn website: Presentaart

3

was geen geboetseerde piet, had een bol bekleed en die marsepijn zakte wat af zodat de onderrand een onderkin leek.
ow oke dus 24 uur van tevoren eruit maar dan ook nog heel wat uurtjes denk ik om te drogen. hij heeft 2 a 3 uur buiten de koeling gestaan en was nog helemaal nat. baalde er erg van.
maar buiten de koeling, er zat wel zwitserse room in, slagroom dus, kan datgeen kwaad??

4

Hoe had je het verpakt???

Mijn website: Presentaart

5

Ik heb ooit eens een complete taart met puzzelplaatje ingevroren, strak in vershoudfolie verpakt.
In de koelkast laten ontdooien met folie erom en daarna uit de koelkast nog een aantal uren bij laten komen zonder folie. Hij zag er prima uit en smaakte ook nog goed.

6

Waar was ie mee afgesmeerd ?

Afsmeren met botercrememix gaat goed, de marsepein gaat daar niet van smelten maar als je je taart in de diepvries of koelkast gaat doen dan zou ik afsmeren met gewone boter/suiker botercreme....kan dat het misschien zijn ?