1

Onderwerp: Schaduw aanbrengen

Ik wil voor mijn eigen verjaardagstaartje volgende week graag een figuurtje van Leendert Jan Vis gaan puzzelen, maar zit met het probleem dat eigenlijk alle figuurtjes schaduw hebben. Nou was mijn eigen idee om alles gewoon in kleur uit te snijden en daarna met verdunde kleurstof en een kwastje (donkergeel dus bv in dit geval) de 'schaduw' aan te brengen, maar ik heb geen idee of dat werkt. Iemand hier ervaring mee of een ander plan?

Dit is trouwens het plaatje wat ik waarschijnlijk wil gebruiken:

http://home.quicknet.nl/qn/prive/p.koelemeijer/1bonovlinders.gif

Mijn taarten enzo =) *klik*

2

Re: Schaduw aanbrengen

Het kan wel, maar het is met dit plaatje niet echt noodzakelijk hoor. Het is een erg leuk plaatje en je zult zien dat hij er ook zonder schaduw heel goed uit zal zien, vooral als je de beer in 3-d effect uitwerkt :Y.

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

3

ik zou ook geen schaduw aanbrengen, volgens mij even mooi zonder hoor. je bedoelt toch op de beer h

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

4

lijkt me leuk om met een kwastje en verdunde kleurstof nog een paar effecten erop te zetten....

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

5

Het kan volgens mij wel, maar ik zou denk ik gaan voor 3-D puzzelen, lijkt me iets gemakkelijker (maar ik weet natuurlijk niet hoe handig jij bent met een penseel, ik niet zo....)

Groetjes en succes, het plaatje is in elk geval superleuk!

Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

6 Laatst bewerkt door Reza (05-12-2007 08:53)

Ik was ook al aan het twijfelen dit plaatje wel echt geschikt is om te puzzelen. Dat zou inhouden dat de vlinders als het ware 'in' de beer zouden vallen, evenals de neus van de beer, toch? Maar bedoelen jullie met 3D om de vlinders, neus etc gewoon op de beer te plakken, of echt om de beer een beetje te boetseren? (met een beetje een bollig buikje misschien :))

Ik ben overigens best handig met penseel, aangezien ik ook van schilderen hou, dus als het kan gok ik het er misschien toch op ;) Ik heb de kleurset met 12 kleuren van Wilton van de webshop, zou dat dus geschikt zijn?

7

Reza schreef:

Ik was ook al aan het twijfelen dit plaatje wel echt geschikt is om te puzzelen. Dat zou inhouden dat de vlinders als het ware 'in' de beer zouden vallen, evenals de neus van de beer, toch? Maar bedoelen jullie met 3D om de vlinders, neus etc gewoon op de beer te plakken, of echt om de beer een beetje te boetseren? (met een beetje een bollig buikje misschien :))

Ik ben overigens best handig met penseel, aangezien ik ook van schilderen hou, dus als het kan gok ik het er misschien toch op ;) Ik heb de kleurset met 12 kleuren van Wilton van de webshop, zou dat dus geschikt zijn?

:) Oei ik zie de geboetseerde beer al helemaal voor me! :j en dan de vlindertjes op van die ijzerdraadjes rondom de beer zodat ze echt vliegen :)
Dan zou je denk ik ook beste de schaduwen kunnen weglaten ;) heb net even gekeken naar een foto 3d houder van dit befaamde gele beertje en daar zie je een heel klein beetje kleurverschillen maar denk dat zonder net zo mooi is.

8 Laatst bewerkt door Reza (05-12-2007 13:26)

Echt helemaal boetseren zou inderdaad enorm leuk zijn, maar ik heb geen tylose dus dat is geen optie helaas :/  (toch maar eens gaan bestellen in de webshop..) En ik had me ook nog stellig voorgenomen dat er echt g

9

Reza schreef:

Echt helemaal boetseren zou inderdaad enorm leuk zijn, maar ik heb geen tylose dus dat is geen optie helaas :/  (toch maar eens gaan bestellen in de webshop..) En ik had me ook nog stellig voorgenomen dat er echt g

10

Ja, wat Flien voorstelt lijkt me een hele goede optie; 2D puzzelen!

Verven met kleurgel van Wilton gaat wel goed hoor. Ik heb het ook gedaan bij Olaf Giraffe (die staat ergens in de taartenparade). Dat was echter geen schaduw maar om de hoorntjes en vlekjes op zijn nek te maken.

Berichten [ 10 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Schaduw aanbrengen