1

Onderwerp: Adventkalender!

Ik weet nog niet of het werkt, maar toch..... Mijn kids hebben een adventkalender met van de chocolaatjes erin en die zitten in van die leuke vormpjes. Volgens mij moeten die ook prima werken om figuurtjes van marsepein van te maken. En die van mij zijn nog disneyfiguurtjes ook!
Misschien ook een idee voor andere moeders (en voor niet moeders, misschien gewoon 1-tje kopen, ze kosten geen 'drol')...?

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

2

Re: Adventkalender!

ja idd,
kreeg mijn gekochte kalender terug
met pooh en aanverwante figuren
dus dit jaar maar disney prinsessen gekocht

en behalve chocolade kan je ook marsepein en fondant zo vorm geven :)

cateren is ook gebakjes maken :)

3

Hoi Yvonne, met marsepein had ik ze nog niet geprobeerd maar al wel met chocolade (heb er vier jaar geleden eens een paar ingepikt na het openen van alle luikjes) en dat werkt super, staat heel leuk op een blokje in chocolade gedoopte marsepein! Heb daar al diverse keren kerstkadootjes mee gemaakt.

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

4

Huh? Nou jaaaaaaa....

Dit 'artikel' mag ook bij het lijstje "dingen die je in huis hebt en kunt gebruiken en dus niet duur hoeft aan te schaffen"... Het topic heet anders maar Koen weet het even niet meer.... ;)

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

5

Leuk idee :) Ik heb toevallig laatst een adventkalender gekocht bij de sligro, maar ik betwijfel of die een succes is, aangezien je de plaatjes achter de chocolaatjes hard nodig hebt om te determineren wat het uberhaupt voorstelt ;) Waar hebben jullie de disney kalenders vandaan?

Mijn taarten enzo =) *klik*

6

De disneykalender heb ik bij de Aldi gekocht, maar ik heb gezien dat ook de Xenos diverse leuke adventkalenders heeft...

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

7

Ja hoor dat lukt prima met marsepein. Ik heb er een van iemand gekregen met kerstafbeeldingen. Echt fluitje van 'n cent.

8

:D Heb er vandaag ook eentje gekocht bij de xenos ;) niet de gene die ik in gedachten had maar ach je moet wat he.  Is er een van winnie de pooh :D en heb nu al 11 chocolaatjes achter die kiezen, plaatjes vallen tegen :( maar is wel lekker chocolade :Y

9

Mooi, morgen ben ik toch bij de xenos...

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

10

onze disney adventskalender heeft geen disney figuurtjes vanbinnen :(

ik heb ooit eens mini chocolade letters gekregen, het hele alfabet, en die malletjes heb ik ook nog, kan ik misschien icing in gieten??

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

11 Laatst bewerkt door Neeltje (12-12-2007 10:42)

Deze komen uit mijn gekregen plaat:

http://img236.imageshack.us/img236/9451/eekhoornyq5.jpg

Het enige dat ik heb gedaan is de marsepein er even goed ingedrukt en weer 'eruit geploept'. De rest zijn allemaal kerstafbeeldingen, die ga ik van het weekend doen.