1

Onderwerp: Super rechte bodem, hoe?

Ik zoek me helemaal suf op het forum, er staan zoveel leuke dingen op! Maar ik zou zou graag een rechte bodem willen bakken. Eentje waarvan ik niet de bovenkant af moet zagen of iets dergelijks. (En andersom leggen is geen optie, want dan moet de onderkant eraf :) )
Heeft iemand tips? Vast bedankt voor het meedenken!

Greetz Miranda
Ik hou van mezelf en gelukkig is het wederzijds!

2

Re: Super rechte bodem, hoe?

Hoi!

Die van mij wordt altijd zo hoog dat er een plakje van de bovenkant af gaat.
Daarna snij ik ´m in 3 plakken en draai ik de hele handel op z´n kop (onderkant boven dus). Daardoor heb je wel een "korstje" aan de bovenkant, dat smeert altijd lekkerder af.
Maar met de mix van de webshop wordt de originele bovenkant eigenlijk altijd wel vrij strak, je moet voor het bakken gewoon even met de bolle kant van de lepel het beslag mooi vlak strijken.

Groetjes, Jos

3

Ik heb mix van de webshop, maar ik heb toch altijd wel een flinke hobbel bovenop. Hoe glad ik hem ook afstrijk....

Greetz Miranda
Ik hou van mezelf en gelukkig is het wederzijds!

4

Heb ik ook maar ik kiep mijn kapsel meteen uit de oven om op een taartrooster (en brand daarbij ook altijd mijn handen :O) en zo zakt de bobbel toch nog redelijk plat..in elk geval plat genoeg om er niks af te hoeven snijden.

5

Ik leg er een zware glazen snijplank op als "de bobbel" echt te hoog is, als ik m ondersteboven gestort heb, werkt prima

Alles goed???? nee 3 fout

6

Gewoon afsnijden en lekker opeten, mjam. Doe ik wel altijd, ik sta te juichen als mijn kapsel gecorrigeerd moet worden.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com