1

Onderwerp: Smelten?

Ik heb van het weekend een taart voor het eerst gemaakt........echt leuk en lekker!!!
Maar hij was aan het smelten??? Ook al stond de taart in de koelkast.

Wat kan dit zijn de Fondant?
De botercreme?

Ik heb geen idee, maar wil graag weten hoe ik dit kan voorkomen.

Bedankt alvast!
Groetjes EDYM

2

Re: Smelten?

van de koelkast gaat -ie juist sneller smelten dan ernaast, maar het kan door je botercreme komen, wat heb je voor botercreme gebruikt?

Mijn website: Presentaart

3 Laatst bewerkt door lune (02-12-2007 23:13)

Met botercrememix van de webshop, zou het kunnen dat het gaat smelten omdat daar vocht in zit, maar de een smeert daar wel mee af en de ander niet.
Ik heb het zelf ook een keer geprobeert en bij mij ging het ook smelten (vooral de zijkant want daar had ik wat dingetjes opgeplakt)
Ik zet mijn taarten ook altijd in de koelkast (wel laag, op 1) Omdat ik vaak met slagroom vul, maar van smelten heb ik nooit last

Alles goed???? nee 3 fout

4

Heb je wel een dijkje botercreme gespoten voor je vulling?

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

5 Laatst bewerkt door EDYM (03-12-2007 20:11)

Ja, ik heb een dijkje gebruikt met botercreme, mijn vulling was het dus niet, maar misschien wel de botercreme zelf. Verkeerde boter gebruikt???

Ook heb ik de botercreme gebruikt van de webshop, ook om af te smeren. Maar voordat ik dingen op de zijkant ging plakken begon die al met smelten.
De taart werd er niet minder lekker van, maar hij begon daardoor te scheuren en dat maakt hem minder mooi.

Welke boter gebruiken jullie?
Bedankt in ieder geval voor de tips!

Groetjes EDYM

6

Heb precies hetzelfde gehad na het afsmeren met botercreme van de webshop, smeer nu alleen nog maar af met compacte botercreme (daar zit geen vocht in)...Nooit meer last gehad!

Hier is het recept, zelf gebruik ik trouwens alleen roomboter...

http://www.deleukstetaarten.nl/index.ph … grave%3Bme

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!