Onderwerp: stapeltaart
als ik op een 24cm taart een kleine wil doen van 16cm heb ik dan dowels nodig of ik vetvrij karton ertussen voldoende om het geheel niet in te laten zakken???
Dank jullie voor de antwoorden alvast!
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » stapeltaart
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
als ik op een 24cm taart een kleine wil doen van 16cm heb ik dan dowels nodig of ik vetvrij karton ertussen voldoende om het geheel niet in te laten zakken???
Dank jullie voor de antwoorden alvast!
Ligt eraan, heb je een zware vulling (botercreme is al een stuk zwaarder als slagroom bijvoorbeeld), dan misschien wel. Je kan altijd het zekere voor het onzekere en er een ondersteuning in doen. Hoeven niet altijd 'echte' te zijn, ben nog steeds erg fan van de kit kat als ondersteuning. Zou wel altijd een kartonnetje er tussen doen. Zoiezo makkelijker snijden
Een kartonnetje idd zeker doen. En dan evt chocosticks (lidll) of zoals Pooh al zei Kitkat gebruiken om het kartonnetje te ondersteunen. Dan loop je igv geen risico's
Ik lees even mee, wil komend weekend ook mijn eerste stapeltaart gaan wagen...
De onderste taart, bekleed je die wel helemaal met marsepein/fondant en dan daarin de "stokjes" steken? Er doorheen drukken? Daarop het vetvrije karton en dan taart nummer 2?
En dat stapelen, kan ik de taart beter eerst vervoeren en dan pas op elkaar zetten?
En hoe snij je zo'n geval aan?
De onderste taart, bekleed je die wel helemaal met marsepein/fondant en dan daarin de "stokjes" steken? Er doorheen drukken? Daarop het vetvrije karton en dan taart nummer 2?
Yup
Met vervoeren kan je de hele taart al in elkaar zetten en dan rustig rijden, dat moet lukken.
Aansnijden mag je helemaal zelf weten, of je snijdt ze taart voor taart aan als ze nog op elkaar staan. Of je haalt ze van elkaar om ze aan te sijden.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » stapeltaart