1

Onderwerp: champagne botercreme

Ik gebruik altijd de botercreme mix van de webshop.

Kan ik het water dat erbij nodig is, zonder problemen vervangen door champagne?? Ik bedoel, in water zitten immers geen bubbels, wat zal er met m'n botercreme gebeuren... of wordt 'ie er gewoon alleen maar superheerlijk van :9 :9 :9

Mag er wel niet teveel van proeven :shhh: ...

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

2

Re: champagne botercreme

Hallo Carin,

Laatst heeft ook iemand dat geprobeerd en dat ging prima. Als je maar dezelfde hoeveelheid vocht gebruikt. Laat je even weten of het lekker is??

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

3

er is nog niet gezegt of het lekker is.
Ik vraag het me af......

4

Klopt... heb het nog steeds niet gemaakt.
Maar het is eigenlijk bedoeld voor de bruidstaart die ik volgende week ga maken (was een beetje vlot met mijn vraag op 2-9). Dus na volgende week dinsdag weet ik het!

Groetjes, Carin

5

Ik wil ook wel even weten of het lekker is :9 Lijkt mij echt jammie :9 Kunnen we klanten dronken gaan voeren :lol:

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

6

euhm
@ Manika er gaat op pakje boter/zakje mix van de webshop 100 ml water in (zo uit mijn hoofd) die smeer je over een taart heen. dus die 100 ml wordt ook weer verdeeld over de taart.

Ik weet niet hoor, maar van 100 ml wordt ik niet echt dronken, dus dan zou ik minimaal die taart op moeten eten en nog wel wat meer eigenlijk.

Tenzij ik bij de taart een flesje champagne neem natuurlijk........

er is altijd wel een reden voor taart

7

Hahaha Kit...ja...van die doorgewinterde zuipschuiten als jij die worden daar misschien niet dronken van maar er zijn ook mensen die al raar gaan doen van de lucht alleen :D :D :D

8

KiT schreef:

euhm
@ Manika er gaat op pakje boter/zakje mix van de webshop 100 ml water in (zo uit mijn hoofd) die smeer je over een taart heen. dus die 100 ml wordt ook weer verdeeld over de taart.

Ik weet niet hoor, maar van 100 ml wordt ik niet echt dronken, dus dan zou ik minimaal die taart op moeten eten en nog wel wat meer eigenlijk.

Tenzij ik bij de taart een flesje champagne neem natuurlijk........

200 ml, toch?
en ook nog vullen natuurlijk :)
Ik drink niet (=zeer zelden) en ik word daar zelfs niet dronken van :)

Mijn website: Presentaart

9

Er gaat 200 cc op een heel pakje boter.
Ik denk dat ik ongeveer anderhalf pond botercreme (dus anderhalf pakje boter=300 cc vocht) nodig heb voor de gehele taart (is maar een klein bruidstaartje namelijk).
Conclusie: daar zullen ze niet dronken van worden. Zoveel is het niet... maar ze eten de taart wel al om 10.00 uur... :D

Groetjes, Carin

10

Oh ja...nog een vraagje:
iemand een ideetje over iets bij de champagnecreme in de taart? Want alleen champagnecreme is zo... champagne-erig :lol:

Groetjes, Carin

11

cassisvulling Carin

bij sommige recepties doen ze cassislikeur in de glazen champagne
en dat is wel een lekkere combi

voor de rest alle vruchten denk ik.

cateren is ook gebakjes maken :)

12

aardbeien en chamagne is een hele goede combi :)

Mijn website: Presentaart

13

Cassis... dat zijn blauwe bessen toch? Heb ik weleens zien staan bij Appie in een potje, maar nog nooit gebruikt. Misschien lekker als vruchten bij de champagnecreme. Qua kleur zal het wel mooi zijn!

Aardbeien heb je niet echt vers meer, ze zijn er wel, maar ze zijn duur en niet zo lekker. En uit een pot/blik vind ik echt brrrrr...
Maar ik geef toe dar het inderdaad een supercombi is. Ze hadden gewoon in de zomer moeten trouwen :lol:

Groetjes, Carin

14

Champagnecr

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

15

mascha schreef:

aardbeien en chamagne is een hele goede combi :)

Champagne en frambozen is ook een supercombi!!
Die kun je nog bevroren kopen, daar een mousse van maken als 2e laag, yammie!

Annelies55 degene die het uitgebreide champagnerecept geplaatst heeft heeft het zelf gebruikt voor de bruidstaart voor haar dochter, zij nam als 2e laag een mousse van zomerfruit (ook diepvries van AH).

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

16

Carin schreef:

Klopt... heb het nog steeds niet gemaakt.
Maar het is eigenlijk bedoeld voor de bruidstaart die ik volgende week ga maken (was een beetje vlot met mijn vraag op 2-9). Dus na volgende week dinsdag weet ik het!

Was de champagnecreme lekker?

17 Laatst bewerkt door Carin (24-12-2007 14:35)

Dette schreef:

Was de champagnecreme lekker?

Jaaaaaa hij was overheerlijk!!!!!!!!!!! Heb er veel mooie complimenten op gehad. En heb inmiddels alweer een kilo gemaakt :D

Ik had er trouwens niets bij gedaan! Alleen 3 lagen champagnecreme en het was top! Het bruidspaar, en de hele family erbij, vond hem hemels!

Groetjes, Carin

18 Laatst bewerkt door Dette (26-12-2007 11:20)

hmm klinkt goed!!!!!!!!! Morgen gaat hij hier als vulling voor mijn kersttaartje, ik ben heel benieuwd en ga hem direct maken! ( Ik ben heel blij dat je zo snel met een antwoord kwam, anders werd het toch de gewone botercreme voor morgen)

*edit* inderdaad erg lekker!!!! Ik wilde er nog lemon curd bij doen, maar dat was eigenlijk al niet meer nodig.