1

Onderwerp: tiramisu cupcakes

pak cakemeel of mix van 550 gram (is meestal 2 pakken)
1 1/3 kopje dubbel sterke koffie
3 eieren
70 ml zonnebloemolie
12 lange vingers in kleine stukjes

Oven voorverwarmen op 180 graden. cakemix, koffie, eieren en olie mixen in grote kom, ongeveer 2 minuten. Lange vingers erdoor spatelen. Cupjes vullen en ongeveer 20 minuten inde oven (tot ze goudgeel zijn). Helemaal af laten koelen. Ik heb ongeveer 2 a drie eetlepels per cup gedaan.Genoeg voor 24 cupcakes.

Mascarpone icing
300 gram mascarpone
1 eetlepel melk
75 gram poedersuiker
cacao voor strooien
alles mixen tot het goed door elkaar zit. Doe het in de koelkast afgesloten als je het niet meteen gaat gebruiken. Smeer op de cupcakes en strooi er cacao over. Ze moeten in de koelkast i.v.m. de mascarpone.
Ze zijn echt heerlijk vooral als ze even in de koelkast hebben gestaan.
De cakejes zijn ook erg lekker zonder de mascarpone want ik was er al 6 kwijt voor ik kon smeren.!!
succes ermee
groetjes van Mariska

Mariskawww.hetzoetefeest.nl www.hetzoetefeest.hyves.nl voor taarten,workshops en verkoop op afspraak van materialen en ingrediënten vlakbij leidsehage

Re: tiramisu cupcakes

Ik heb het recept even overgeschreven en ben zeker van plan om ze een keer te maken!!Ze klinken heerlijk!!!
Bedankt!!

3

Bedankt, ze zagen er erg lekker uit!

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

4

Nou ik heb ze ook gemaakt en vond ze echt niet bijzonder... Echte taaie soort van cakejes, het lijkt eigenlijk niet eens op cake.... Heb spijt dat ik toch geen sinterklaas achtige cupcakes heb gemaakt.... De marscarpone was wel :P

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

5

Hoi ,Nou ben blij dat je het eerlijk meld. Ik had het net  het recept opgeschreven. Nu is natuurlijk ieders smaak anders maar ze zijn nogal kieskeurig hier!Doe het dus maar niet voor de sinterklaas, vandaag had ik ook al zoveel missers te harde cupcakes en mislukte bicuits enzo.(misschien probeer het nog een ander keertje)Maar ik wil even aan jou vragen Marlies Waar bak jij de cupcakes dan van.(webshop mix??)

Gr Gurdie

Taartie La Mama

6

Ik gebruik altijd het Nigella recept...

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

7

Iedereen zijn eigen smaak. Ik heb er al twee bestellingen door gekregen van degene die ze hebben geproefd. En mijn man werkt bij een Italiaan en gaat ze zaterdag aan zijn baas laten proeven. Dus gelukkig vinden een heleboel mensen ze wel lekker.
Groetjes van Mariska

Mariskawww.hetzoetefeest.nl www.hetzoetefeest.hyves.nl voor taarten,workshops en verkoop op afspraak van materialen en ingrediënten vlakbij leidsehage

8

marlies schreef:

Echte taaie soort van cakejes, het lijkt eigenlijk niet eens op cake.... De marscarpone was wel :P

Hier hetzelfde, ik dacht al dat het aan mij lag. Ik dacht, ik doe ipv lange vingers, pepernoten. Ik had mijn mixer erop vast laten lopen en toen was mijn garde uit elkaar gesprongen. Is nu al de tweede keer , dus heb ervaring met deze weer in elkaar zetten. De eerste keer was op de royal icing.